اهم اخبار

رئیس انجمن برنج: برنج ۱۲ هزار تومانی را ۱۶ هزار تومان نخرید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس انجمن برنج ایران گفت: هیچ فروشنده ای حق ندارد به اسم اینکه مصرف برنج دراین ماه افزایش پیدا می کند قیمت ها را افزایش دهد.

جمیل علیزاده شایق -رئیس انجمن برنج ایران- در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در رابطه با وضعیت قیمت برنج در کشور بیان داشت: معمولا اواخر مرداد که برنج وارد بازار کشور می شود مردم مصرف سرانه خود را برآورد می کنند و سعی می کنند که مصرف سالیانه خود را خریداری کنند البته در سال‌های اخیر چون قدرت خرید کاهش یافته است میزان خرید کاهش یافته است.او افزود: میزان خرید برنج برای عید نوروز، محرم و ماه رمضان در سبد خانوار لحاظ می‌شود بنا بر این سال‌ها است که مصارف پیش بینی شده است اگر فروشنده ها به بهانه اینکه ماه رمضان است و مصرف بالا رفته است  قیمت ها را افزایش دهند باید با آنها برخورد شود. نباید در ماه‌های پرمصرف سال گرانفروشی کرد.

رئیس انجمن برنج در ادامه تاکید کرد که بهترین برنج طارم شمال بدون ناخالصی ۱۲ هزار تومان است یعنی گرانترین برنج بازار شمال بیشتر از ۱۲ هزار تومان نیست.

او افزود:  همین برنج در سال گذشته  ۱۰ هزار تومان بود. منصفانه نیست که بگوییم  قیمت برنج داخلی بالا است؛ اما تا زمانی که نهادهای نظارتی قیمت را کنترل نکنند همین محصول در بازار تهران به قیمتی بالاتر از قیمت واقعی به فروش می رسد. برنج نباید در تهران کیلویی ۱۶ هزار تومان باشد و خریدار نباید آن را به این قیمت خریداری کند. هیچ فروشنده ای حق ندارد به اسم اینکه مصرف برنج دراین ماه افزایش پیدا می کند قیمت ها را افزایش دهد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *