اهم اخبار

رئیس انجمن خرما: بازار خرما تعریفی ندارد؛ قیمت هر کیلو خرما ۲۱ هزار تومان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس انجمن خرما گفت: علی رغم افزایش هزینه های معیشت و نهاده های کشاورزی، قیمت خرما تغییری نداشته است.

محسن رشید فرخی رئیس انجمن خرما در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار خرما تعریفی ندارد، اظهار کرد: علی رغم افزایش هزینه های معیشت و نهاده های کشاورزی اعم از سم و کود، قیمت خرما از سال گذشته تاکنون تغییری نداشته است.

او افزود: با وجود افزایش ۲۱ درصدی حقوق و دستمزد و رشد بالای تورم جای این سوال مطرح است که آیا نرخ خرما نباید افزایش یابد؟

فرخی یزدی با انتقاد از حضور واسطه ها و دلالان در سطح بازار بیان کرد: با وجود حضور واسطه های منفعت طلب، مدیریت بازار دچار مشکل شده است که شیوع ویروس کرونا و توسعه بازار دیجیتال یکی از راهکارهای اصلی مبارزه با دلال بازی است.

این مقام مسئول قیمت فعلی هر کیلو خرما درجه یک در استان های مبدا را ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت تمام شده خرما در هر منطقه متفاوت است، اما با وجود افزایش هزینه های تولید، قیمت خرما مظلوم واقع شده است.

رئیس انجمن‌ ملی خرما درباره آخرین وضعیت تولید خرما بیان کرد: با توجه به سال آوری پیش روی تولید خرما بر آورد می‌شود که تولید این محصول به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن برسد.

رشید فرخی در پایان با اشاره به اینکه سال گذشته صادرات خرما نسبت به سال ما قبل خود ۳۰ درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: با گسترش ویروس کرونا، امسال در بحث صادرات سال سختی را پیش رو داریم، همانگونه که بازار مواد غذایی در دنیا دچار تنش شده است.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *