اهم اخبار

رئیس بنیاد ملی گندمکاران: رشد ۲۲ درصدی خرید تضمینی گندم

بدون دیدگاه

عطاالله هاشمی گفت: بنابر آخرین آمار میزان خرید تضمینی گندم نسبت به سال قبل ۲۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ عطااله هاشمی گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی تا روز گذشته ۳ میلیون و ۹۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ناشی از افزایش عملکرد استان خوزستان ۲۲ درصد رشد داشته است.

به گفته او، با توجه به قیمت خرید تضمینی گندم بر مبنای ۱۵ هزارتومان، ۴۳ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است، هرچند نرخ ۱۵ هزارتومان مورد قبول کشاورزان نیست‌.

هاشمی ادامه داد: افزایش خرید تضمینی گندم به نحوه خرید، پرداخت مطالبات و اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم بستگی دارد به طوریکه با اصلاح نرخ گندم به ۱۷ هزارتومان و همچنین پرداخت به موقع مطالبات پیش بینی می شود که میزان خرید به ۸ میلیون تن برسد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و برآورد استان ها پیش بینی می شود که امسال تولید گندم به ۱۲ میلیون تن برسد که در صورت تحقق خودکفا خواهیم شد.

او گفت: علی رغم دستور رئیس جمهور به سرپرست وزارت جهاد مبنی بر تشکیل جلسه در بازنگری نرخ خرید تضمینی، هنوز جلسه ای برگزار نشده است، هرچند به اصلاح قیمت خرید امیدوار هستیم.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *