اهم اخبار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد:تلاش برای اختصاص یک درصد سطح زیرکشت گندم و جو در لرستان به زعفران

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان معتقد است اگر یک درصد سطح زیرکشت گندم و جو در استان به کشت زعفران اختصاص یابد، انقلابی در کشاورزی به‌وجود می‌آید.

به گزارش ایسنا، دکتربازدار با اشاره به مزایای فراوان سطح زیرکشت گندم و جو، اظهار کرد: این محصول علاوه بر خواص دارویی زیادی که دارد، در بحث اقتصادی هم برای بهره‌برداران به‌صرفه است.

وی یادآور شد: زعفران دوره‌ای هفت ساله دارد و در یکی دو سال اول درآمدی ندارد اما بعد از آن فروش خوبی دارد و در پایان هفت سال نیز می‌شود چند تن پیاز از این کشت به فروش رساند.

بازدار با اشاره به اینکه سطح زیرکشت زعفران در لرستان ۲۱۸ هکتار است، افزود: ۳۸۴ هزار سطح زیرکشت گندم و جو در استان ماست که اگر یک درصد از این مقدار را به کشت زعفران اختصاص دهیم، انقلابی در بخش اقتصاد کشاورزی به وجود می‌آید و با همین یک درصد برای ۱۵ هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: هزینه‌های هر هکتار زعفران در یک دوره هفت ساله حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان و درآمد آن بیش از ۲۹۰ میلیون است و با توجه به شرایط باید این کشت را توسعه دهیم. کشت عفران حتی در اراضی خرد و کم‌بازده هم مناسب است و به آب خیلی کمی نیاز دارد.

این مسئول با تأکید بر پرداخت تسهیلات ارزان به زعفران‌کاران، افزود: باید شرایط ایجاد صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته‌بندی این محصول در استان فراهم شود تا صرفه اقتصادی زعفران به مراتب بهتر شود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *