اهم اخبار

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی:برف بی‌سابقه اخیر سودش بیشتر بود تا ضرر

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی اعلام کرد که برفی که طی روزهای اخیر در بسیاری از استان‌ها آمد، خسارات چندانی برای بخش‌های مختلف کشاورزی نداشت و سودش بیشتر از ضرر بود.

محمد ابراهیم حسن‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به این‌که در زمستان محصولی روی زمین وجود ندارد و درختان نیز باری ندارند بارش برف اخیر نمی‌توانست زیان چندانی به بخش کشاورزی وارد کند و به نظر می‌رسد سود آن بیشتر از ضررش است.

وی افزود: البته در زمینه شکستن شاخه درختان یا آسیب‌های احتمالی دیگر نیز بررسی‌های لازم در استان‌های مختلف آغاز شد و با توجه به مکاتباتی که داشتیم به محض ارسال این گزارشات و جمع‌بندی خسارات وارد شده، آن را اعلام می‌کنیم اما اثراتش روی کاهش تولید باید محاسبه شود.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: در بخش زراعت و مزارع برف هیچ ضرری نمی‌زند چرا که محصولی روی زمین نیست و اتفاقا بسیار سودآور است، چرا که مانند پوششی روی زمین را می‌گیرد و باعث افزایش راندمان تولید در دوره بعد می‌شود.

حسن‌نژاد ادامه داد: پیش‌بینی‌ها از خسارات احتمالی به گونه‌ای نیست که نگران‌کننده باشد و به نظر می‌رسد خسارات چندانی متوجه تولید کنندگان نشود، چرا که به عنوان مثال در باغات با توجه به این‌که محصولی روی درخت نیست و اکثر آنها هرس شده‌اند احتمال شکستن شاخه درختان بسیار کم است.

وی اظهار کرد: برف روی درختان مانند مزارع عمل می‌کند و باعث افزایش راندمان تولید آنها می‌شود بنابراین می‌توان گفت که این برف سود بیشتری از خسارات‌اش برای تولید کنندگان و تولید محصولات کشاورزی مختلف خواهد داشت.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *