اهم اخبار

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور: سند تحول زرشک در خراسان جنوبی تدوین شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

شاهپور علایی مقدم گفت: پیشنهاد ما به مسئولان خراسان جنوبی تدوین سند تحول زرشک است تا مشکلات این محصول از کاشت، برداشت، فرآوری و صادرات پیگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ شاهپور علایی مقدم، در اختتامیه جشنواره ملی زرشک اظهار کرد: در کشور ۱۲۰ تن محصول کشاورزی از ۱۴ میلیون هکتار تأمین می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی مشکل اولیه بخش کشاورزی آب است، افزود: جشنواره ملی زرشک می‌تواند در بخش کشاورزی خراسان جنوبی پدیده و تحول ایجاد کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در دنیا گفت: خداوند معجزه‌ای در گیاه قرار داده که زنجیره حیات را تأمین می‌کند.

وی از فعالیت چهار میلیون و ۲۰۰ هزار کشاورز در کشور خبر داد و بیان کرد: کشاورزان ما بی مدعا و با تلاش فراوان در راستای امنیت غذایی کشور ما تلاش ویژه می‌کنند.

علایی مقدم با بیان اینکه در ایران به ازای مصرف یک متر مکعب آب ۹۰۰ گرم محصول کشاورزی تولید می‌شود که با میانگین جهانی فاصله زیادی دارد، تصریح کرد: ۴۰۰ میلیارد مترمکعب پتانسیل آبی کشور است، افزود: از این مقدار ۲۷۰ میلیارد مترمکعب آب تبخیر می‌شود.

علایی مقدم با تأکید بر اینکه باید به سمت اقتدار غذایی برویم، ادامه داد: ۴۰ درصد تولید کشاورزی در دنیا بر اساس کشت قراردادی است و اگر کشاورز بداند که محصول او خریداری می‌شود اطمینان بیشتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اجرای الگوی کشت یکی از مسائل مهم است، افزود: در وزارت جهاد کشاورزی کشت قراردادی ۱۲ محصول مهم را پیگیری می‌شود؛ از طرفی صادرات ضامن تولید کشاورزی بوده که باید با جذب سرمایه گذار و فرآوری محصولات کشاورزی این بخش را تقویت کنیم.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به اینکه بخش مهمی از تولید زعفران مربوط به کشور ایران و خراسان بزرگ است، یادآور شد: بهره اقتصادی ما متناسب با این حجم از تولید نیست که شرایط برای محصول زرشک نیز همین گونه است.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *