اهم اخبار

رئیس سازمان دامپزشکی: برنامه‌ریزی برای ریشه‌کنی ۶ بیماری مهم دامی تا ۲ سال آینده

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

آقامیری از ماموریت سازمان دامپزشکی برای افزایش سطح واکسیناسیون رایگان دام‌های کشور و ریشه‌کنی ۶ بیماری مهم دامی تا ۲ سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدمحمد آقامیری در خصوص سیاست گسترش واکسیناسیون دام‌ها در کشور گفت: سازمان دامپزشکی کشور با تعریف حوزه گسترده‌تر برای واکسیناسیون در تمام مناطق حتی مناطق صعب‌العبور و جامعه عشایری، تاکنون سطح واکسیناسیون را به نسبت سال گذشته بیش از ۳۸ درصد افزایش داده و امید است تا ۲ سال آینده ۶ بیماری مهم و بعضاً مشترک بین انسان و دام، شامل شاربن، لمپی‌اسکین، ppr (طاعون نشخوارکنندگان کوچک)، تب برفکی، آبله و هاری در سراسر کشور پاکسازی و یا کانون‌های آن به حداقل خواهد رسید.

وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی کشور برای مدیریت آن، ستاد مرکزی تشکیل داده است و روزانه در سطح استان‌ها رصد و پیگیری می‌شود، گفت: در همین راستا سازمان دامپزشکی کشور به دلیل محدودیت واکسیناتور برنامه‌ریزی کرده است تا ۱۰ هزار نفر داوطلب به این خدمت مهم آموزش ببینند و در قالب تبصره ۱ ماده ۲۸ قانون نظام دامپزشکی ج. ا. ا به عنوان «کمک‌تکنسین» و «تکنسین» تعریف و گواهی‌نامه مهارت دریافت خواهند کرد و طبق تبصره ۲ همان ماده، پس از طی مراحل قانونی، تحت نظر دکتر دامپزشک در سطح روستا و شهرستان فعالیت خواهند کرد.

آقامیری با بیان اینکه عزم سازمان دامپزشکی کشور در این خصوص جدی است و برای نمونه تاکنون برای مقابله با بیماری تب برفکی ۱۴۰ میلیون دز واکسن و برای بیماری ppr، حدود ۸۰ میلیون واکسن تهیه شده است گفت: از آنجایی که این اقدام برنامه بلندمدت است، به نوعی اشتغال‌زایی برای حدود ۱۰ هزار واکسیناتور آموزش دیده نیز خواهد بود، کما اینکه ۴۰۰ میلیارد ریال برای هزینه واکسیناتوری به استان‌ها تخصیص داده شده است.

 رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه این سازمان با تمام قوا علیه بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های مشترک اقدام خواهد کرد گفت: این عملیات با قدرت تداوم خواهد یافت تا سطح واکسیناسیون به بیش از ۸۰ درصد برسد و کشور از هرگونه بیمار‌ی های مهم دامی پاکسازی شود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *