اهم اخبار

رئیس سازمان ملی استاندارد: استاندارد برنج اصلاح می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مهدی اسلام پناه خاطر نشان کرد: مبنای تعریف و بازنگری استانداردها مورد بررسی قرار می‌گیرد و استانداردهای بنزین، گاز، پسماند تدوین و همچنین استاندراد برنج در مرحله بازنگری است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایلنا، مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد در نشست خبری که به مناسبت هفته ملی استاندارد برگزار شد از ارتقا رتبه ایران در زمینه استاندارد از ۲۶ به ۲۲ خبر داد و گفت: استانداردها در زمینه آموزش و پرورش، توانبخشی، اماکن ورزشی، خدمات پستی و گردشگری استاندارد تدوین شده و استاندارد خدمات پس از فروش لوازم خانگی در سال جاری اجباری خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایران ۳۹۸ کرسی بین‌المللی دارد، گفت: ما کشورهای صاحب عنوان در بحث استاندارد هستیم.  بر اساس قانون عمل می‌کنیم برای خودرو ملاک قانون است  این استانداردها سختگیرانه نیست در کشورهای اروپا استانداردهای در کارخانه رعایت می‌شود چراکه فضای آنجا رقابتی است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به لزوم عمل به قانون و کسب رضایت مردم و رفع گله مندی‌ها، خاطر نشان کرد: خودرویی که وارد می‌شود باید استانداردهای ما را داشته باشد بقیه موارد  از جمله قیمت و .. درحیطه وظایف سازمان ملی استاندارد نیست و اینکه دو شرکتی که برای واردات خودرو ثبت نام کردند می‌تواند خودرو ۱۰ تا ۲۰ هزار یورویی وارد کنند پرسش است که من نمی‌توانم به آن پاسخ بدهم.

اسلام پناه با بیان اینکه برنامه ما افزایش کمی استانداردها نیست بلکه افزایش استانداردهایی مبتنی بر دانش بومی و ملی است، تصریح کرد: مبنای تعریف و بازنگری استانداردها مورد بررسی قرار می‌گیرد و استانداردهای بنزین، گاز، پسماند تدوین و همچنین استاندارد برنج در مرحله بازنگری است.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: ایلنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *