اهم اخبار

رئیس سازمان ملی استاندارد در همایش امنیت غذا : اکنون حتی کشورهای اروپایی و غیرمسلمان هم برای صادرات کالای ایرانی گواهینامه حلال را طلب می کنند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نیره پیروزبخت در اولین همایش امنیت غذا،سلامت و توسعه بر لزوم  نظارت بر کیفیت و ایمنی مواد غذایی تاکید کرد و گفت خوشبختانه اکنون بیش از ده واحد تولیدی گواهینامه حلال را از سازمان استاندارد دریافت کرده اند .

 

به گزارش اگروفودنیوز ، رییس سازمان ملی استاندارد ، بر لزوم  اخذ  نشان حلال توسط  صادرکنندگان  صنعت غذا ی کشور تاکید کرد و گفت در حال حاضر این نشان توسط سازمان ملی استاندارد و با دو امضای رییس سازمان استاندارد و نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به شرکتها تعلق می گیرد .

پیروز بخت از تعامل خوب سازمان ملی استاندارد با وزارت بهداشت و وزارت کشاورزی خبرداد و افزود در حال حاضر در تدوین استاندارد کاهش نمک و شکر همکاریهای خوبی با وزارت بهداشت داشتیم به طوریکه اکنون استاندارد نان سنتی نیز اجباری شده و مسئولیت نظارت برآن نیز بر عهده وزارت بهداشت است . وی همچنین در خصوص همکاری با وزارت جهاد کشاورزی گفت : اجرای استاندارد ذبح و صید با همکاری جهاد کشاورزی انجام شده است .

رییس سازمان استاندارد در بخش دیگری از سخنان خود گفت : یکپارچگی غذا برای پیشگیری از مشکلات تجاری بسیار مهم است و  این مسئله شامل سه پارامتر اصالت، ایمنی و کیفیت غذا است؛ بنابراین اگر تنها روی ایمنی و کیفیت غذا متمرکز شویم و اصالت آن را فراموش کنیم، مشکلات عدیده‌ای راه تجارت با دنیا را مسدود خواهد کرد؛ درست همان اتفاقی که چند سال پیش برای محصول پسته افتاد. به همین دلیل برای مقابله با عهدشکنی دشمنان بحث یکپارچگی غذا باید به جد دنبال شود. این در حالیست که کدکس استاندار پیشنهادی پسته برای ایران را به تصویب رساند ولی باز هم برخی از فشارهای سیاسی از طرف دشمنان باعث مسایل پسته شد.

 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *