اهم اخبار

رئیس شورای ملی زیتون: تولید زیتون ۵۰ درصد کاهش یافت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس شورای ملی زیتون از کاهش ۴۵ تا ۵۰ درصدی تولید زیتون نسبت به سال‌ های قبل خبر داد.

مهدی عباسی رئیس شورای ملی زیتون در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش ۴۵ تا ۵۰ درصدی تولید زیتون نسبت به سال‌های قبل خبر داد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی، نوسانات نرخ ارز و بحث بازار سرمایه تا حدودی پیش بینی قیمت سخت است.

افزایش ۴ برابری هزینه‌های تولید دردسر ساز شد

او با اشاره به اینکه تامین اقلام مواد اولیه و هزینه‌های تولید زیتون ۲ تا ۴ برابر افزایش قیمت داشته است، افزود: اگر نظارت در بحث مواد اولیه صورت نگیرد، بدون تردید صنعت زیتون با مشکل عدم توجیه اقتصادی مواجه می‌شود.

عباسی با بیان اینکه قیمت ارز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ تا ۸۰ درصد رشد داشته است، گفت: قیمت کنونی مواد اولیه از جمله سموم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰۰ درصد رشد داشته است که این امر به سبب افزایش قیمت تمام شده، توجیه اقتصادی برای فعالان این صنعت ندارد.

رئیس شورای ملی زیتون با اشاره به اینکه امکان رقابت روغن زیتون داخلی با وارداتی وجود ندارد، بیان کرد: اگرچه واردات روغن زیتون برای کشور بلامانع است، اما عدم نظارت سازمان غذا و دارو و استاندارد امکان رقابت تولیدکنندگان داخل با روغن‌های وارداتی را سلب کرده است، چرا که روغن‌های بی کیفیت وارد کشور می‌شوند.

او در پایان با اشاره به اینکه واردات روغن پومیس ضربه مهلکی به صنعت وارد می‌کند، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر شیشه روغن زیتون بکر ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان بوده که متاسفانه واردات روغن زیتون بی کیفیت به سبب قیمت پایین محصول منجر به مغایرت قیمت با تولید داخل می‌شود.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *