اهم اخبار

روزانه ۷ هزارتن مرغ در سطح کشور تولید می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

کارشناس صنعت طیور گفت: بنابر آمار، روزانه ۷ هزارتن مرغ در سطح کشور تولید می‌شود که به همین دلیل کمبودی در عرضه مرغ وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حبیب اسداله نژاد گفت: قیمت مولفه‌های تولید به صورت متوالی روبه افزایش است که در نهایت نوسانات نرخ نهاده‌ها در بازار آزاد و مصوب در قیمت تمام شده تولید اثر گذاشته است.

به گفته او، افزایش قیمت گوشت قرمز و اختلاف با نرخ مرغ گرایش به سمت مصرف مرغ در سطح کشور را افزایش داده است که همواره به سبب ثبات میزان عرضه، قیمت مرغ دچار نوسان شده است.

اسداله نژاد متوسط قیمت کنونی هر کیلو مرغ در سطح بازار را ۹۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: امیدواریم سیاست‌ها به گونه‌ای باشد که با تامین به موقع نهاده‌ها شاهد افزایش قیمت تمام شده برای تولیدکنندگان و به طبع قیمت مرغ در سطح بازار نباشیم.

این کارشناس صنعت طیور از تولید و توزیع روزانه ۷ هزارتن مرغ در سطح کشور خبر داد و گفت: با احتساب جوجه ریزی صورت گرفته ماهانه ۲۱۰ تا ۲۲۰ هزارتن گوشت مرغ تولید می‌شود که این میزان جوابگوی نیاز بازار است.

به گفته او، بنابر آمار به طور متوسط ماهانه ۱۳۰ تا ۱۳۵ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت می‌گیرد که این میزان جوابگوی نیاز بازار است.

اسداله نژاد گفت: با توجه به میزان جوجه ریزی و تولید، کمبودی در عرضه مرغ نداریم که براین اساس قیمت مرغ در آستانه شب یلدا نوسانی ندارد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *