اهم اخبار

روغن ماهی تاثیری بر افسردگی ندارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

تحقیقات جدید نشان می دهد که مکمل های روغن ماهی از افسردگی پیشگیری نمی کنند یا خلق و خو را بهبود نمی بخشند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مدیسن نت، برخی از کارشناسان مکمل‌های روغن ماهی اُمگا ۳ را برای کمک به پیشگیری از افسردگی در بیماران پرخطر توصیه می‌کنند، اما مطالعات نتایج متفاوتی به همراه داشته است و هیچ دستورالعملی برای استفاده از روغن ماهی برای این منظور در جمعیت عمومی وجود ندارد.

محققان این مطالعه بیش از ۱۸ هزار بزرگسال بدون افسردگی ۵۰ سال و بالاتر را که به طور متوسط بین ۵ تا ۷ سال ویتامین D و/یا مکمل‌های امگا ۳ یا دارونما مصرف کرده بودند، مورد مطالعه قرار دادند.

بر اساس گزارش جدید، محققان هیچ مدرکی مبنی بر اینکه مکمل‌های اُمگا ۳ از افسردگی پیشگیری کرده یا خلق و خوی را بهبود می‌بخشند، پیدا نکردند.

دکتر «جوآن منسون»، نویسنده ارشد، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان زنان و بریگهام بوستون، گفت: «هنوز دلایلی وجود دارد که برخی افراد از مکمل‌های روغن ماهی اُمگا ۳ استفاده کنند. این مکمل‌ها بسیار برای سلامت قلب و درمان بیماری‌های التهابی مفید هستند و علاوه بر آن برای مدیریت اختلالات افسردگی موجود در بیماران پرخطر استفاده می‌شوند.»

وی در ادامه افزود: «با این حال، یافته‌های ما نشان می‌دهد که هیچ دلیلی برای بزرگسالان فاقد افسردگی در جمعیت عمومی وجود ندارد که مکمل‌های روغن ماهی را صرفاً به منظور پیشگیری از افسردگی یا حفظ خلق و خوی مثبت خود مصرف کنند.»

سرویس خبری: تغذیه و سلامت

منبع: مدیسن نت

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *