اهم اخبار

رکود بر بازار برنج ایرانی حاکم است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیر کمیسیون واردکنندگان و تامین‌کنندگان برنج از رکود بازار برنج خبر داد و گفت: هم اکنون مقداری برنج تولید سال گذشته در انبارها مانده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسیح کشاورز گفت: بنابر آمار سال گذشته یک میلیون و ۷۸۳ هزارتن برنج وارد شد که حدود یک میلیون و ۳۶۳ هزارتن توسط بخش خصوصی و مابقی دولت وارد شده است.

به گفته او، با توجه به شرایط اقتصادی و توان مردم طی ۱۰ سال گذشته یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برنج توسط بخش خصوصی وارد شده است.

کشاورز ادامه داد: طی یک تا ۲ ماه آینده اطلاعات دقیقی از بخش تولید داخل خواهیم داشت تا برمبنای کسری نیاز کشور برنج وارد شود.

دبیرکمیسیون واردکنندگان و تامین‌کنندگان مجمع عالی واردات برنج گفت: با توجه به شرایط قیمت برنج ایرانی و عدم‌مدیریت، بخشی از تولید داخل در انبارها مانده است که طی مذاکرانی با بزرگان‌صنعت برنج قرار است بخشی از برنج را خریداری و با قیمت مناسب به بازار عرضه کنیم تا رونق به بازار داخل بازگردد.

او از ثبات قیمت برنج خارجی خبر داد و گفت: اگر مشکلی در تخصیص ارز واردات ایجاد نشود، قیمت برنج خارجی تغییری نخواهد داشت.

کشاورز گفت: انجمن تولیدکنندگان با هدف یکپارچه کردن روند تولید و تامین برنج و همچنین نگاه بر توان داخلی برای صادرات محور کردن این محصول آغاز بکار کرد.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *