اهم اخبار

رییس اتحادیه فروشندگان میوه:قیمت چغاله‌بادام کنترل شد/ صبر کنید گوجه‌سبز هم ارزان می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

در شرایطی که قیمت محصولات نوبرانه مانند چغاله بادام و به ویژه گوجه‌سبز در بازار افزایش یافته است و خبر فروش گوجه‌سبز ۲۲۰ هزار تومانی هم منتشر شده است، رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، این قیمت را رد کرد و گفت: بازار چغاله‌بادام کنترل شده و مردم قدری صبر کنند گوجه‌سبز هم ارزان می‌شود.

اسدالله کارگر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت تولید و بازار گوجه سبز اظهار کرد: به صورت کلی محصولات نوبرانه با افزایش قیمت‌های غیرمنطقی و البته مقطعی روبرو می‌شوند که البته برای چغاله بادام می‌توان گفت که بازارش کنترل شده و قیمت آن به کیلویی حدود ۸۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: قیمت ۲۲۰ هزار تومانی که برای هر کیلوگرم گوجه سبز در برخی از شبکه‌های مجازی اعلام کرده بودند، صحت ندارد و شاید یکی – دو فروشنده اقدام به این کار کرده باشند و در همان روزهای نخست عرضه گوجه سبز نوبرانه چنین قیمت‌هایی وجود داشت، اما هم‌اکنون هر کیلوگرم از این محصول ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان در خرده‌فروشی‌ها عرضه می‌شود که البته این قیمت نیز به زودی و در روزهای آینده متعادل خواهد شد.

به گفته کارگر، گرانفروشی نوبرانه‌ها از مبدأ عرضه آن ناشی می‌شود، چرا که اساسا در هر بازاری عرضه و تقاضاست که قیمت را مشخص می‌کند.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی معتقد است که گرچه بازار گوجه سبز به دلیل نوبرانگی با افزایش قیمت‌های بعضا غیرمنطقی مواجه است، اما عمده این ناهماهنگی‌ها از سوی دستفروشانی صورت می‌گیرد که هیچ ارتباطی با اتحادیه و فروشندگان میوه و سبزی به عنوان اعضای آن ندارند.

وی تاکید کرد: در صورت بروز تخلف و گرانفروشی از سوی فروشندگان میوه به شدت با متخلفان برخورد خواهد شد اما اگر مردم قدری صبر کنند، قیمت این محصول نیز منطقی می‌شود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *