اهم اخبار

رییس سازمان دامپزشکی کشور: مشکلات بهداشتی صنعت دام با مصرف خوراک صنعتی مرتفع می‌گردد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رفیعی‌پور گفت: استفاده از خوراک صنعتی می‌تواند در پایان دادن به بسیاری از مشکلات صنعت دام و طیور موثر باشد.

مشکلات بهداشتی صنعت دام با مصرف خوراک صنعتی مرتفع می گردد علیرضا رفیعی‌پور، رییس سازمان دامپزشکی کشور در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه خوراک دام، طیور و آبزیان، با اشاره به شروع عملیات ردیابی از مزرعه تا سفره اظهار کرد: اجرای این طرح در دستور کار قرار دارد و تحقق آن با اتوماسیون و صنعتی شدن ممکن می‌شود.

وی افزود: معنای پروانه بهداشتی و بهره‌برداری که به تولیدکنندگان داده می‌شود این است که مصرف‌کننده نهایی متوجه شود محصولی که مصرف می‌کند از مزرعه تا چرخه مصرف، تحت کنترل و نظارت است.

این مقام مسئول ادامه داد: محصولات تراریخته نیز در تولیدات صنعتی به سهولت قابل رهگیری و کنترل است.

رفیعی پور با بیان اینکه حاکمیت به دنبال سیاست‌گذاری‌هایی است که تولیدات بخش خوراک به سمت صنعتی شدن حرکت کند، افزود: در این صورت در آینده مخاطرات بهداشتی ایجاد نخواهد شد.

به گفته وی؛ برای کمک به افزایش امنیت غذایی در کشور ایجاد زنجیره‌هایی که بتوانند اطلاعات خود را برای افزایش بهره‌وری و تولید محصول سالم‌تر در اختیار یکدیگر قرار دهند، ضروری است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه ۷۰ درصد هزینه‌های تولید فرآورده‌های خام دامی مربوط به خوراک دام است، افزود: با صنعتی شدن این بخش می‌توان ضریب تبدیل را بالا برد که در نتیجه هزینه‌های تولید فعالان بخش خصوصی کاهش می‌یابد.

این مقام مسئول با اشاره به مقاومت آنتی بیوتیک ها در دام و طیور گفت: در شکل غیرهدفمند تولید خوراک دام و طیور امکان ردیابی آنتی بیوتیک‌ها وجود ندارد. ممکن است مقاومت آنتی بیوتیکی در بدن دام ایجاد شده و یا با باقی ماندن آنتی بیوتیک در محصولات مواجه شویم که همه اینها درنهایت برای سلامت جامعه مخاطره‌آمیز است.

رفیعی پور در پایان گفت: استفاده از خوراک صنعتی می‌تواند در پایان دادن به بسیاری از این مشکلات موثر باشد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *