اهم اخبار

رییس موسسه تحقیقات گیاه پزشکی: مرکز رشد نوآوری و فناوری‌های گیاهان پزشکی و کشاورزی افتتاح شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور از افتتاح مرکز رشد نوآوری و فناوری‌های گیاه پزشکی و کشاورزی همزمان با برگزاری هفته پژوهش در این موسسه خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور، حسین جعفری در آیین افتتاح مرکز رشد و نوآوری و فناوری های گیاه پزشکی افزود: تعدادی از شرکت های مستقر در این مرکز با هدف تجاری سازی یافته ها فعالیت می کنند و بخش دیگر مربوط به شرکت های دانش بنیانی است که در زمینه گیاه‌پزشکی فعالیت دارند و دانش ما در زمینه آفات، بیماری ها و علف های هرز بسیار زیاد است که اغلب آنها به مرحله تجاری سازی نرسیده است.

وی اظهارداشت: هدف این مرکز تشویق محققین و اعضای هیات علمی برای تجاری سازی دانش و یافته های خود و بکارگیری آن در توسعه بخش کشاورزی کشور است.

جعفری اظهارداشت: شرکت‌ها و واحدهای مستقر در این مرکز علاوه بر دسترسی به امکانات و تجهیزات پژوهشی مستقر در آزمایشگاه‌های پیشرفته این موسسه، قادر خواهند بود از تجارب متخصصان، دانش­ ها و فناوری‌های مجموعه بخش­های تحقیقاتی این موسسه نیز بهره­ مند شوند.

رییس موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور زمینه ­های فعالیت حوزه‌های اصلی واحدهای فناور در این مرکز نوآوری را دستیابی به دانش فنی سنتز مواد سمیوکمیکال (فرمون‌ها و سایر جلب کننده‌ها)، آفتکش‌های با منشاء گیاهی، نهاده‌های غیرشیمیایی و بیولوژیک، روش‌های نوین پیش‌آگاهی و کنترل آفات، بیماری‌های گیاهی و علف‌های هرز، کنترل بیولوژیک محصولات کشاورزی به خصوص گلخانه‌های تولیدی، ارتقا کیفی آفت‌کش‌ها با مواد افزودنی مجاز، استفاده از فن‌آوری­ های نوین در استخراج، شناسایی و سنجش باقیمانده آفت‌کش‌ها و مایکوتوکسین‌ها، فرمولاسیون‌های نوین آفت‌کش‌ها در جهت سلامت و بهداشت محیط عنوان کرده است.

جعفری ادامه داد: شناسایی و کنترل آفات نوظهور و روش‌های نوین کنترل آفات شهری، تولید بذر و نهال عاری از عوامل بیماری‌زای گیاهی از جمله ویروس­ ها، دانش فنی تولید انواع سیستم ­ها و کیت ­های تشخیص بیمارگرهای گیاهی، ارایه خدمات فناورانه گیاه‌پزشکی به بخش‌های دولتی و غیردولتی و فناوری‌های مربوط به حشرات صنعتی مانند زنبور عسل، کرم ابریشم و حشرات گرده افشان از دیگر زمینه های فعالیت حوزه های اصلی واحدهای فناور در این مرکز است.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *