اهم اخبار

افزایش قیمت نان فعلا مطرح نیست

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه فعلا افزایش قیمت نان مطرح نیست، گفت: تولید کنندگان مواد شوینده مجوز افزایش دوباره قیمت ها را ندارند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، عباس قبادی امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار، با اشاره به رصد و پایش ۱۰۰ قلم کالای اساسی، ضروری و مورد نیاز مردم بیان داشت: در دو – سه هفته اخیر تقریبا در مورد این کالا شرایط متعادلی در بازار حکمفرما بوده و نوسانات بازار به حداقل رسیده است. 

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه مرجع رسمی تصمیمات بازار کشور علاوه بر هیات وزیران،  ستاد تنظیم بازار و در موارد خاص سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان است، افزود: سازمان حمایته به عنوان مرجع رسمی قیمت گذاری در کشور است  و لذا در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار تاکید شد که ابزارهای حکومت برای تنظیم بازار باید در خدمت تنظیم بازار قرار بگیرند. 

دبیر ستاد تنظیم بازار بیان داشت: افزایش قیمت در کالا ها یی که از خدمات حاکمیت برخوردارند و مشمول ارز ۴۲۰۰ می شوند و یارانه  از دولت دریافت می کنند، بدون اجازه سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار ممنوع است و در صورت افزایش قیمت این کالاها بدون مجوز با آن ها برخورد تعزیراتی صورت می گیرد.

* افزایش قیمت نان فعلا مطرح نیست

وی در مورد افزایش قیمت نان اظهار داشت: بحث افزایش قیمت نان فعلا مطرح نیست و اگر بحثی در این باره در رسانه ها مطرح می شود مسائل کارشناسی است و این به منزله افزایش قیمت نان نیست، قیمت نان همچنان در اختیار استانداری های کشور است و هرگونه اظهار نظری در مورد افزایش قیمت نان اظهار نظر فردی و فاقد وجاهت قانونی است. 

قبادی اظهار داشت: در جلسه امروز مسائل مربوط به تنظیم بازار شب عید و تامین مواد پروتئینی، مواد بهداشتی ، شیرینی و شکلات مطرح شد. 

وی بیان داشت:  در جلسه امروز با تقاضای وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تعدیل قیمت  تخم مرغ موافقت شد تا بتوانیم تولید پایدار و عرضه پایدار داشته باشیم. 

گفتنی است براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار، قیمت تخم مرغ در درب مرغداری از کیلویی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان به کیلویی ۱۴ هزار تومان افزایش یافت.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *