اهم اخبار

رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان سموم: ۸۰ درصد سموم مورد نیاز کشاورزان در داخل کشور تامین می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مسعود گیل آبادی کشور گفت: در حال حاضر انجمن تولیدکنندگان تا ۸۰ درصد سموم مورد نیاز بخش کشاورزی را تولید و تامین کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر، نشست خبری رؤسای انجمن‌های صنایع تولیدکنندگان سموم و انجمن صنفی تولیدکنندگان کودهای کشاورزی با موضوع برپایی نهمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی در محل انجمن صنایع تولیدکنندگان سموم برگزار شد.

مسعود گیل آبادی رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع تولیدکنندگان سموم در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌توان در بخش کشاورزی با استفاده از سموم کمک به بیابان زدایی کرد و سموم آسیب کمتری برای خاک داشته باشد گفت: مشکل بخش خاک بیشتر به مصرف کودها باز می‌گردد. مصرف کود در کشور باید بهینه شود. اما اگر آفت کش‌ها در بخش کشاورزی استفاده نشوند آفات می‌توانند تا ۴۰ درصد به محصولات کشاورزی آسیب بزنند.

وی افزود: در شرایط تحریم قرار داریم و باید بتوانیم آسیب‌ها را با عملکردهای درست خنثی کنیم. او ادامه داد: صادرات ضمن ارزآوری برای کشور مانع خروج ارز از کشور می‌شود.

گیل آبادی با بیان اینکه در حال حاضر بین ۸ تا ۹ میلیون تن محصول کشاورزی صادر می‌شود عنوان کرد: این امر کمک زیادی به اقتصاد در شرایط تحریم کرده است. اما به طور قطع باید در مصرف سموم استفاده بهینه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مصرف کود و سموم موجب حفظ محصولات کشاورزی شده و می‌توان گفت امروز وضعیت مناسبی در تولیدات کشاورزی داریم. رئیس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان سموم کشاورزی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی در این باره برنامه‌های خاصی دارد. گیل آبادی در پایان گفت: در حال حاضر انجمن با ۵۶ عضو تا ۸۰ درصد سم مورد نیاز بخش کشاورزی کشور را تولید و تأمین می‌کند. به این ترتیب با کمک تولیدکنندگان این بخش توانسته ایم مشکلات کشاورزان را در دوران تحریم حل کنیم.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *