اهم اخبار

سازمان حمایت: مجوزی برای افزایش قیمت تن ماهی صادر نشده است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: این سازمان هیچ مجوزی برای افزایش قیمت تن ماهی صادر نکرده است و با افزایش غیرمنطقی قیمت ها برخورد می شود.

 

 

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، «علیرضا رستمی» روز چهارشنبه افزود: هرچند کنسرو تن ماهی از جمله اقلام اولویت نخست و مشمول قیمت گذاری تکلیفی و تثبیتی این سازمان و کارگروه تنظیم بازار نیست، اما واحدهای تولیدی مکلف به رعایت ضوابط قیمت گذاری مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها و درصدهای سود و ضرایب عمده و خرده فروشی خواهند بود.
وی تاکید کرد: در صورت افزایش غیرمتعارف قیمت یا وصول شکواییه در این زمینه، موضوع مورد رسیدگی این سازمان قرار خواهد گرفت.
این مقام مسئول با استناد به مصوبه کارگروه تنظیم بازار، گفت: کنسرو تن ماهی و محصولات مشابه مشمول قیمت گذاری تثبیتی نبوده و قیمت آن با توجه به کیفیت، برند و نوع بسته بندی براساس ضوابط قیمت گذاری مصوب هیأت تعیین و تثبیت قیمت ها و با رعایت سود و ضرایب عمده و خرده فروشی مصوب کمیسیون هیات عالی نظارت توسط واحدهای تولیدی تعیین می شود.
پیش از این نرخ هر کنسرو ماهی تن معمولی بین ۶۵۰۰ تا ۷۲۰۰ تومان بود که اکنون به حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان افزایش یافته است؛ هر قوطی تن ماهی با کیفیت تر نیز – بسته به نشان آن – هشت هزار و ۹۰۰ تومان تا ۹ هزار تومان بود اما همان ها، اکنون ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت خورده است.
البته قیمت کنسرو های ماهی با روغن زیتون، بالاتر از این ارقام بود؛ به عنوان نمونه، قیمت هر عدد کنسرو ماهی ۱۸۰ گرمی با روغن زیتون پیش از این ۱۲ هزار تومان بود که در قیمت گذاری جدید، به ۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان افزایش یافته است.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *