اهم اخبار

رئیس سازمان دامپزشکی کشور: ۹۸ تن فرآورده خام دامی از مصرف انسانی خارج شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

علیرضا رفیعی پور گفت: در هفته اول طرح تشدید نظارت بهداشتی ماه مبارک رمضان حدود ۹۸ تن انواع فرآورده‌های خام دامی جمع آوری و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از تشدید کنترل و نظارت بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در ماه رمضان خبر داد و گفت: براساس برنامه سالانه، همکاران سازمان دامپزشکی در تمامی شهرستان‌ها و استان‌های کشور طرح تشدید نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی در ماه مبارک رمضان را آغاز کردند.

وی افزود: طی بررسی‌های صورت گرفته بازرسان سازمان دامپزشکی با محموله‌های تاریخ گذشته گوشت قرمز، مرغ، عسل، ماهی، شیر و دیگر فرآورده‌های دامی مواجه شدند.

رفیعی پور با اشاره به اینکه ناظران شرعی در کشتارگاه‌ها مشغول فعالیت هستند، بیان کرد: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بازرس بهداشتی سازمان دامپزشکی در بیش از ۶۰۰ اکیپ در حال نظارت و بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های دامی و جمع آوری موارد غیر بهداشتی هستند.

رئیس سازمان دامپزشکی مراکز توزیع و عرضه، خودرو‌های ویژه حمل، کشتارگاه، سردخانه، کارگاه‌های فرآوری و بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی و سایر موارد را از اماکن تحت پوشش طرح برشمرد و گفت: مردم در صورت رویت هر یک از فرآورده‌های خام دامی که از لحاظ شکل ظاهری، رنگ، بو و… دچار مشکل بود، بلافاصله با سامانه ۱۵۱۲ تماس بگیرند و موضوع را گزارش دهند تا همکاران در اسرع وقت نسبت به بازرسی و ارزیابی اولیه از محل اعزام شوند.

وی با اشاره به اینکه طرح تشدید نظارت بهداشتی تا پایان ماه مبارک رمضان استمرار دارد، گفت: در هفته اول طرح تشدید نظارت بهداشتی ماه مبارک رمضان حدود ۹۸ تن انواع فرآورده‌های خام دامی از مراکز عرضه و فروش، کشتارگاه ها، مراکز بسته بندی و سردخانه‌ها جمع آوری و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه جابه جایی فرآورده‌های خام دامی با مجوز بهداشتی سازمان دامپزشکی صورت می‌گیرد، بیان کرد: خودرو‌هایی که اقدام به جابه جایی فرآورده‌های خام دامی نظیر گوشت و مرغ و … می‌کنند، حتما باید زنجیره سرد را رعایت کنند تا آسیبی به محصولات و فرآورده‌های دامی وارد نشود.

رفیعی پور در پایان تصریح کرد: با اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در ایام ماه مبارک رمضان، بازرسان سازمان با محموله‌هایی مواجه خواهند شد که از لحاظ ظاهری و بهداشتی شرایط لازم را ندارد، از این رو پس از جمع آوری و معدوم فرآورده‌های خام دامی از چرخه مصرف انسانی، متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *