اهم اخبار

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی: دولت خرید تضمینی محصولات استراتژیک کشاورزی را ادامه می‌دهد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: دولت حمایت خود از برخی محصولات استراتژیک کشاورزی مانند گندم، دانه‌های روغنی و چغندر قند را با خرید تضمینی ادامه می‌دهد.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، عباس کشاورز ظهر سه شنبه در بازدید از شهرستان پارس آباد و در جمع مسئولان اجرایی این شهرستان عنوان کرد: دشت مغان محور اقتصاد کشاورزی است و تا به حال توانمندی‌های آن به درستی شناخته نشده است.

به گفته وی مطالعات اخیر نشان می‌دهد که ظرفیت و توانمندی‌های این منطقه در تولید انواع محصولات کشاورزی در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: از کشاورزان استان تقاضا مندیم که بدون پیش بینی تقاضا اقدام به کاشت محصولی نکرده و با توجه به قانون عرضه و تقاضا هوشمندانه اقدام به تولید محصولات کشاورزی کنند.

کشاورز یادآور شد: دولت در برخی از محصولات استراتژیک از جمله گندم، دانه‌های روغنی و چغندر قند به صورت تضمینی محصولات را خریداری می‌کند و در ارتباط با تولید این چنین محصولات راهبردی و استراتژیک هیچ مشکلی وجود ندارد ولی در بیشتر مواقع ملاحظه می‌شود که کشاورزان بدون در نظر گرفتن میزان تقاضای داخلی و یا بدون اطلاع از وضعیت صادرات اقدام به تولید بیش از حد و اندازه یک محصول خاص کرده و به همین دلیل نیز وضعیت مالی و امرار معاش خود را با خطر مواجه می‌سازند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: به دلیل تقاضای کم بازار تولید گوجه فرنگی و هندوانه مغان در سال گذشته، این محصولات را به قیمت بسیار پایینی آورد و باعث تحمیل خساراتی به صاحبان مزارع کشاورزی شد.

وی یادآور شد: دشت مغان در تاریخ کشاورزی کشور جزو یکی از ۴ دشت حاصلخیز کشور است.

به گفته وی دشت مغان یکه تاز تولید بذر کلزای زمستانه است و این قابلیت و توانایی دشت مغان را نه تنها در داخل کشور بلکه در دنیا بی نظیر و نمونه کرده است.

کشاورز تصریح کرد: دشت مغان دارای یک اقتصاد پویا و توانمند است و هنوز دانش بشری تا کنون این توانمندی و قابلیت‌های دشت مغان را نشناخته است.

سرویس خبری: کشاورزی

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *