اهم اخبار

سهم ایران از صادرات لبنیات به عراق ۲۰ درصد است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی، کشاورزی و دارویی صندوق بازنشستگی کشوری با یادآوری اینکه لبنیات ایرانی به بخش شرقی موصل رسید گفت که از ۶۰۰ میلیون دلار صادرات لبنیات به کشور عراق سهم جمهوری اسلامی ایران ۲۰ درصد است.

به گزارش ایرنا، ‘علی رومی’ روز چهارشنبه در آخرین روز فعالیت سومین نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد افزود: صنایع شیر ایران در طول ۱۰ ماه گذشته بالغ بر ۶۰ میلیون دلار انواع لبنیات به بازار عراق عرضه کرده است.
وی تعداد شرکت های ایرانی صادرکننده مواد لبنی را به عراق بیش از ۲۰ شرکت برشمرد و گفت:خوشبختانه ایران در صادرات لبنی از ترکیه و عربستان سعودی به عنوان رقبای سنتی خود، فاصله گرفته و اکنون مهمترین تامین کننده مواد لبنی مردم عراق است.
رومی نگرش راهبردی شرکت های تولید کننده لبنیات در ایران را راه اندازی خط تولید و انتقال دانش فنی تولید لبنیات به عراق عنوان کرد و ادامه داد:یکی از شرکت های ایرانی در این راستا موفق به ایجاد خط تولید خود در عراق شده هرچند هنوز تولید را شروع نکرده و صنایع لبنیات ایران نیز دو گزینه راه اندازی خط تولید یا انتقال دانش فنی به عراق را در دستور کار خود قرار داده است.
به گفته وی، عراق به دلیل جنگ های مستمر، شرایط اقتصادی و بی ثباتی سیاسی و امنیتی، هنوز در زمینه تولید داخلی لبنیات با کمبود جدی روبه رو است و بر همین اساس بخش اعظم لبنیات این کشور از محل واردات به ویژه از جمهوری اسلامی ایران تامین می شود.
مدیر عامل هلدینگ صنایع غذایی،کشاورزی و دارویی صندوق بازنشستگی کشوری گفت که صنایع شیر ایران در طول ۲۰ روز گذشته توانسته است بالغ بر ۱۰۰ هزار دلار لبنیات خود را به مناطق آزاد شده بخش شرقی موصل صادر کند تا به این صورت نیاز خانواده های موصلی را تامین کند.
رومی تاکید کرد که بعد از حوادث چند سال اخیر بویژه یورش گروه تروریستی داعش به عراق، مردم این کشور اعتماد بیشتری به محصولات ایرانی پیدا کرده اند و به همین دلیل به رغم ناامنی ها و پایین آمدن قدرت خرید مردم اما صادرات لبنیات صنایع شیر از یکصد میلیون دلار نزول نکرده است.
صنایع شیر ایران امسال بر خلاف سنوات گذشته با چند کارخانه خود در نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد حضور یافته و علاوه بر تولیدات لبنی، در زمینه آبمیوه و محصولات دیگر از جمله تخم مرغ و کنسروها نیز محصولات خود را عرضه کرده است.

سمیه براتی

نویسنده

سمیه براتی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *