اهم اخبار

سه میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های ساوه انجام شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس شبکه دامپزشکی ساوه گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سطح شهرستان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از ایرنا؛ داوود سرمدی افزود: سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی از تعداد یاد شده در واحدهای مرغ گوشتی انجام شده است.

وی بیان کرد: براساس آمارها از ابتدای سال تا پایان آذر ماه در واحدهای پولت و تخمگذار شهرستان ساوه بیش از ۴۳۰ هزار قطعه جوجه ریزی صورت گرفت.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ساوه با اشاره به اینکه بازدید و نظارت بر سلامت و کیفیت فرآورده‌های خام دامی از سوی شبکه دامپزشکی، ادامه داد: بیش از پنج هزار و ۳۲۰ بازدید از حوزه های تولید فرآورده‌های خام دامی در ۹ ماه سپری شده از سال جاری صورت گرفته که حاصل آن کشف و تپقیف ۳۲ هزار کیلوگرم گوشت مرغ و بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد بود.

سرمدی از کشتار بیش از سه میلیون و ۱۸۰ هزار قطعه طیور با وزن بیش از ۹ میلیون و ۲۶۰ هزار کیلوگرم در واحدهای مرغداری شهرستان ساوه و در مدت مورد اشاره خبر داد.

وی عنوان کرد: شبکه دامپزشکی ساوه در راستای برخورد با متخلفان در زمینه فرآورده‌های خام دامی، ۱۹۹ مورد تذکر به خاطیان داد و ۶۱ متخلف را به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ساوه گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ۱۲ هزار و ۵۸۰ راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه های شهرستان ذبح شدند.

به گفته او وزن لاشه استحصالی از دام کشتاری در شهرستان بیش از ۷۱۸ هزار کیلوگرم بود.

سرمدی تصریح کرد: در زمینه مقابله با بیماری‌های مشترک انسان و دام اقدامات جدی در شهرستان ساوه انجام شده که از جمله آن می‌توان به واکسیناسیون هاری ۴۸۹ قلاده سگ، واکسن بروسلوز برای ۲۱ هزار رأس دام سبک و سنگین اشاره کرد ضمن اینکه ۱۸ هزار رأس دام علیه بیماری شاربن واکسینه شدند.

وی از انجام ۶ هزار و ۴۹۰ رأس تست سل و ۱۵۳ رأس تست مائین اسب در مدت ۹ ماه سپری شده امسال در سطح شهرستان ساوه خبر داد و گفت: شیوه‌های انتقال بیماری از حیوان به انسان متعدد هستند، در بعضی موارد بیماری از طریق تماس فیزیکی و نوازش حیوان منتقل می‌شود، همچنین مواد غذایی و تماس انگشتان و دهان به محیط آلوده توسط حیوان بیمار نیز موجب سرایت بیماری خواهد شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ساوه ادامه داد: مبارزه با بیماری‌های دامی از جمله تب برفکی، لمپی اسکین، آبله و آگالاکسی در دستور کار بوده و واکسیناسیون در این زمینه انجام می‌شود.

سرمدی گفت: در واحدهای دامداری شهرستان ساوه تا پایان آذر ۱۱۲ هزار رأس دام سبک و سنگین علیه تب‌برفکی، ۱۲۰ هزار رأس گوسفند علیه آنتروتوکسمی و همچنین ۶۵ هزار رأس گوسفند و بز علیه بیماری آبله واکسینه شدند.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *