اهم اخبار

سه هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر به کشت گندم اختصاص یافت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر جهادکشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان‌وبلوچستان گفت: امسال افزون‌بر سه هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است.

مجید فیاضی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: گندم از جمله محصولات مهم در سبد غذایی مردم است و کشاورزان ایرانشهر همه ساله بخشی از زمین‌های خود را به کشت این محصول راهبردی اختصاص می‌دهند.

وی افزود: کار کشت پاییزه گندم از نیمه دوم آبان آغاز شده و تا پایان آذر ادامه دارد.

مدیرجهادکشاورزی ایرانشهر با بیان اینکه متوسط برداشت گندم در  این شهرستان سه تا چهار تن در هکتار است، گفت: کار برداشت این محصول نیز از اوایل اردیبهشت در این منطقه آغاز می‌شود.

وی افزود: افزون‌بر ۴۵۰ تن بذر اصلاح شده از ارقام چمران ٢، مهرگان و افق میان کشاورزان شهرستان ایرانشهر توزیع شده است.

فیاضی افزایش عملکرد در واحد سطح را از اهداف زراعت گندم امسال عنوان کرد و افزود: یکی از سیاست‌های اصلی جهاد کشاورزی این است که از افزایش سطح غلات کاسته و میزان تولید را در واحد سطح افزایش دهد.

وی گفت: ۴۵٠ دستگاه تراکتور در شهرستان ایرانشهر کار کاشت گندم را انجام می‌دهند بطوریکه سهمیه سوخت آنها بر اساس کارکردشان داده می‌شود. 

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر با بیان اینکه افزون‌بر ۵٠٠ نفر در کار کاشت و برداشت گندم مشغول بکار هستند پیش‌بینی کرد در سال زراعی ١٣٩٩ -١۴٠٠ بیش از ١٢ هزار تن گندم از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *