اهم اخبار

سیب “سرتخت” و “سربرزه”؛ در فهرست میوه‌های مرغوب

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

به گفته مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه، سیب درختی تولیدی در روستاهای سرتخت و سربرزه شهرستان صحنه در فهرست میوه‌های مرغوب قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ رحمان فیض قربانی، با اشاره به شاخص بودن شهرستان صحنه از حیث تولید سیب درختی، اظهار کرد: سیب درختی تولیدی در این شهرستان به ویژه محصول تولیدی در روستاهای سرتخت و سربرزه جزو ارقام مرغوب تولیدی در کشور به حساب می‌آید، به نحوی که عمده سیب تولیدی در این شهرستان راهی بازار تهران به عنوان یکی از مراکز عرضه میوه‌های لوکس در کشور می‌شود.

وی ادامه داد: سیب تولیدی در شهرستان صحنه به دلیل کوهستانی بودن منطقه و ارتفاع زیاد منطقه نسبت به سطح دریا و نیز اختلاف دمای بالای شب و روز، در عین خوشرنگ بودن، خوش طعم و دارای بافت خوب بوده و حاوی درصد بالاتری از آنتی اکسیدان‌ها نیز هست که همه این موارد محصول تولیدی در شهرستان صحنه را در فهرست میوه‌های لوکس کشور قرار می دهد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه سطح باغات سیب شهرستان صحنه را ۶۸۰ هکتار اعلام کرد و افزود: عمده سیب درختی شهرستان در روستاهای سرتخت و سربرزه تولید می‌شود.

وی ارقام سیب درختی تولیدی در شهرستان صحنه را شامل سیب گلاب کرمانشاهی(صحنه)، گلدن دلیشز (زرد لبنانی) و رددلیشز(قرمز لبنانی) اعلام کرد و افزود: میانگین تولید سیب در باغات شهرستان حدود ۱۱ تن در هکتار بوده و امسال برآورد می‌شود حدود ۷۷۰۰ تن سیب در شهرستان صحنه تولید شود.

 فیض‌قربانی در ادامه اشاره‌ای هم به تنوع رقم انگور تولیدی در باغات منطقه کندوله شهرستان صحنه داشت و افزود: با توجه به اینکه از گذشته های خیلی دور در این منطقه تاکستان وجود داشته، تنوع بالایی از ارقام را در تاکستان‌های این منطقه شاهد هستیم.

فیض‌قربانی سطح باغات انگور شهرستان صحنه را ۲۲۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: عمده انگور این شهرستان در منطقه کندوله تولید می‌شود.

 وی افزود: پیش بینی می شود امسال تولید انگور در این شهرستان که عمده آن در منطقه کندوله تولید می‌شود به ۴۲ هزار تن برسد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *