اهم اخبار

شکوفایی اقتصاد در گرو توسعه صادرات محصولات کشاورزی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران گفت: توسعه صادرات محصولات کشاورزی، جایگزین درآمدهای نفتی است که می‌تواند به شکوفایی اقتصاد کشور کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران با اشاره به اینکه بخش کشاورزی جایگزین مناسبی برای بی نیازی از درآمدهای نفتی است، اظهار کرد: بارها اعلام کرده ایم که در بخش باغبانی اگر شرایط بازار پایدار و شفاف باشد، ظرفیت تولید بیش از ۲ تا ۳ برابر شدن محصول وجود دارد و چنانچه بازار بی ثبات و ناپایدار باشد، دچار مشکلاتی می شویم‌ که ضربه مهلکی به تولید وارد می شود.

وی افزود: با توجه به اقلیم ۴ فصل، قرار گرفتن در چهارراه استراتژی جهانی بین قاره آسیا، اروپا، کشورهای سی آی اس و دریای آزاد فرصت خوبی ایجاد شده تا بتوان با توسعه صادرات از درآمدهای نفتی بی نیاز شد و چنانچه این فرصت برای هر کشور دیگری بود، اقتصاد درخشان داشت که ما هم از این ظرفیت بی نظیر خدادادی باید استفاده کنیم.

نایب رئیس اتحادیه باغداران ادامه داد: در ۶۰ سال پیش که صادرات نفت نداشتیم، با صادرات دیگر کالاها همچون محصولات کشاورزی ارزآوری داشتیم، درحالیکه تنوع تولید همانند زمان فعلی نبود، اما متاسفانه نا بسامانی ها و عدم تعادل بازار منجر به گلایه مندی تولیدکنندگان شده است، درحالیکه بهره برداران پای انقلاب ایستاده اند و باید حمایت شوند چرا که فرصت خوبی در کشور داریم.

شادلو در پایان با تاکید بر این مسئله که توسعه صادرات محصولات کشاورزی تنها جایگزین درآمدهای نفتی است، گفت: اگر تولید از دور خارج شود، کاشت درخت جدید و رسیدن به ثمر حداقل ۱۰ سال طول می کشد تا میوه نوبرانه دهد و ۲۰ تا ۳۰ سال زمان می برد تا اقتصادی شود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *