اهم اخبار

صادرات بدون تعرفه کره را گران کرد؟

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های لبنی گفت: بخشنامه اخیر معاونت توسعه صنایع تبدیلی مبنی بر صادرات بدون تعرفه کره و شیرخشک به زیان صنعت تمام می شود.

 به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی احسان ظفری مدیرعامل اتحادیه تعاونی های لبنی در واکنش به صادرات بدون تعرفه کره و شیرخشک اظهار کرد: بنابر بخشنامه اخیر معاونت توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی به کارخانه های شیرخشک که هر کیلو شیرخام را با نرخ ۶ هزار و ۴۰۰ تومان خریداری کنند، اجازه داده می شود که شیرخشک و کره تولیدی را بدون تعرفه صادر کنند، در حالی که اتخاذ چنین تصمیماتی به زیان صنعت تمام می شود.

او افزود: گرچه مسئولان به بهانه حمایت از دامدار چنین تصمیماتی را اتخاذ می کنند، اما فضای بازار و کارخانه ها آمادگی خرید با این نرخ را ندارند.

ظفری ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از دامدار باید نهاده مورد نیاز را تامین کند، چرا که با واگذاری برخی امور تحت قانون تمرکز، نمی تواند چنین تصمیماتی را اتخاد کند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های لبنی با بیان اینکه افزایش قیمت لبنیات منجر به حذف کالا از سبد اقشار آسیب پذیر می شود، گفت: از دولت سیزدهم انتظار می رود که نگذارد این اهداف اجرایی شود و قیمت شیرخام به بالای ۵ هزار و ۴۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان برسد چرا که بازار کشش لازم را ندارد.

او در پایان تصریح کرد: با افزایش قیمت شیرخام به مرز ۶ هزار و ۴۰۰ تومان، سرانه مصرف لبنیات به ۴۰ کیلو می رسد که با این وجود سرانه مصرف اقشار بالای جامعه در سال به ۱۰۰ کیلو و دهک های ضعیف جامعه به ۵ کیلو هم نمی رسد‌.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *