اهم اخبار

واردات مواد اولیه شیرخشک، پنهانی ممنوع شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد از اعمال ممنوعیت برای واردات برخی مواد اولیه تولید بدون اطلاع تولیدکنندگان خبر داد و گفت: این امر سبب شده ۵٠٠ تن مواد اولیه در گمرکات دپو شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر؛ هانی تحویل زاده از انتقال برخی از مواد اولیه تولید شیرخشک نوزاد از گروه یک کالایی به گروه دو طی یکسال اخیر خبر داد و گفت: همچنین طی ۶ ماهه گذشته برخی از این محصولات به گروه کالایی لوکس منتقل شدند که واردات آنها ممنوع است.

وی تصریح کرد: متأسفانه این اتفاق بدون هماهنگی و اطلاع تولیدکنندگان رخ داده در حالی که باید فرصتی به آنان داده می‌شد تا موادی را که در گمرکات دارند، ترخیص کنند.

تحویل زاده ادامه داد: به دنبال این اتفاق، ۵٠٠ تن مواد اولیه شیرخشک (١.۵ میلیون یورو) در گمرکات دپو شده و تولیدکنندگان قادر به ترخیص آن نیستند و اگر این روند ادامه یابد بسیاری از خط‌های تولید متوقف می‌شود چرا که مواد اولیه آن در داخل کشور وجود ندارد و این موجب کمبود و گرانی شیرخشک می‌شود.

وی با بیان اینکه وزارت صمت هیچ گاه به صورت رسمی اعلام نکرد که این اتفاق افتاده و برخی از مواد اولیه مشمول ممنوعیت واردات شده‌اند، افزود: احتمالاً این اقدام وزارت صمت به دلیل ادامه دادن بر سیاست قیمت گذاری دستوری بود.

این فعال بخش خصوصی افزود: طی یکسال اخیر هر گاه تولیدکنندگان به این وزارت خانه مراجعه می‌کردند، مسئولان ذیربط عنوان می‌کردند اشتباهی رخ داده که بزودی رفع می‌شود و علی رغم وعده‌هایی که مبنی بر ترخیص این محصولات داده شد، اتفاقی نیفتاده و محصولات در حال از بین رفتن است.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *