اهم اخبار

صادرات چهار هزار و ۲۰۰ تُن نارنگی از مازندران به خارج از کشور

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی میاندورود از صادرات چهار هزار و ۲۰۰ تن نارنگی پیش‌رس از مازندران به خارج کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از روابط عمومی جهاد کشاورزی میاندورود، محمدباقر اسفندیاری روز جمعه افزود: تاکنون چهار هزار و ۲۰۰ تن نارنگی پیش رس به کشورهای روسیه، ارمنستان، ازبکستان و عراق صادر و این روند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه، این شهرستان با داشتن ۱۳ واحد سورتینگ دارای پروانه بهره‌برداری که هشت واحد آن در بخش صادرات فعال بوده دارای ظرفیت ۱۲ هزار تن محصول در سال است، تصریح کرد: این واحدها علاوه بر جداسازی مرکبات، اقدام به انبارداری هم می‌کنند که از این تعداد سورتینگ، هشت واحد در بخش گهرباران و پنج واحد در بخش مرکزی مشغول فعال هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با اشاره به اینکه درجه بندی مناسب مرکبات برای عرضه به بازار یکی از شرایط فروش بهتر این میوه‌ و حفظ کیفیت آن‌ها است، گفت: واحدهای سورتینگ فعال این شهرستان بر اساس مصوبه شورای مرکبات جهاد کشاورزی استان، سبززدایی نارنگی‌های پیش‌رس را ممنوع دانسته و خودداری می‌کنند.

طبق آمارهای رسمی، مجموع باغ های مرکبات مازندران ۱۱۲ هزار هکتار است که از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار ارقام بارده هستند. همچنین از مجموع باغات مرکبات مازندران ۸۰ هزار هکتار زیر کشت ارقام مختلف پرتقال، ۳۰ هزار هکتار ارقام مختلف نارنگی و بقیه زیر کشت محصولاتی از جمله نارنج و لیمو قرار دارند.

مازندران با دارا بودن ۱.۵ درصد از اراضی و ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی کشور سالانه بیش از هشت میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کند که ۱۰ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

زمان برداشت پرتقال هم که ” تامسون ” مهم ترین رقم آن محسوب می شود از نیمه آبان شروع می شود.
به طور متوسط در یک هکتار باغ مرکبات ۳۰ تا ۴۰ تن محصول برداشت می شود.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *