اهم اخبار

ضرر ۲ میلیارد دلاری اوکراین از شکست توافق صادرات غلات با روسیه

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

بانک مرکزی اوکراین اعلام کرد که خروج مسکو از توافق صادرات غلات با اوکراین سرعت صادرات محصولات کشاورزی این کشور را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از تاس، ولادیمیر لپوشینسکی، مدیر بخش سیاست‌های پولی و تحلیل اقتصادی بانک مرکزی اوکراین، اعلام کرد که به خاطر خروج روسیه از توافق صادرات غلات با این کشور، کی‌یف ۲ میلیارد دلار ضرر خواهد کرد.

وی گفت: در موضوع کریدور صادرات غلات، شکست توافق با روسیه روند صادرات محصولات کشاورزی اوکراین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحت تأثیر قرار خواهد داد و باعث خواهد شد تا درآمدهای صادراتی این کشور برای سال ۲۰۲۳، ۲ میلیارد دلار کمتر شود.

چند روز پیش هم الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین گفته بود که باوجود خروج روسیه از توافق، اوکراین به بارگیری محموله‌های غلات خود در بنادر دریای سیاه ادامه خواهد داد.

روز ۱۷ جولای سال جاری بود که ۵ روز مانده به یک ساله شدن توافق صادرات غلات اوکراین با روسیه که در ۲۲ جولای سال ۲۰۲۲ و با پادرمیانی سازمان ملل و ترکیه بسته شده بود، روس‌ها اعلام کردند که با تمدید آن موافق نیستند و این توافق عملا به پایان رسید.

روس‌ها می‌گویند: طرف مقابل به هیچ یک از تعهدات خود در قبال روسیه در این توافق عمل نکرده و یکی از شروط مسکو برای بازگشت به این توافق، اتصال بانک کشاورزی این کشور به سوئیفت است.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: تاس

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *