اهم اخبار

اجرای ۳ برنامه برای تثبیت بازار گوجه، لیمو و پیاز‌

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران از اجرای ۳ برنامه برای تثبیت بازار گوجه فرنگی، لیمو و پیاز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، مصطفی دارایی نژاد در برنامه شبکه خبر سیما، از ۳ برنامه برای باثبات‌سازی بازار گوجه، لیمو و پیاز خبر داد که با اجرای آن قیمت در این محصولات در بازار مناسب و به نفع تولید کننده می‌شود.

در یکی دوماه گذشته قیمت این سه محصول در بازار به شدت پایین آمده بود و تولید کنندگان اعلام می‌کردند که ضرر می‌کنند و تولید برایشان به صرفه نیست.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با بیان اینکه سه برنامه در این راستا دنبال می کنند، گفت:« نخست با کارخانه ها صحبت کردیم که به آنها لیمو تحویل دهیم و آنها آب لیمو تحویل دهند».

دارایی نژاد افزود: همین اقدام، امروز قیمت لیمو را در میادین میوه ۲ تا ۴ هزار تومان در هر کیلو افزایش داد.

وی افزود: کار دوم اینکه با وانتی‌های سطح شهر صحبت کردیم که آنها اگر پیاز، لیمو و گوجه فرنگی از میادین شهرداری بخرند، در قبال آن هندوانه، خربزه و ملون  به قیمت مناسب به آنها داده شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران افزود: برنامه سوم این است که صادرات به کشورهای د یگر انجام شود که زمینه صادرات به کشور هند فراهم است و باید مسئولان مقدمات آن را آماده کنند.

وی همچنین با بیان اینکه کشت گوجه فرنگی امسال نسبت به سال گذشته دو برابر شده و همین عاملی برای افزایش عرضه در بازار شده است، گفت: طرح الگوی کشت اکنون ۳ وزیر جهاد کشاورزی به خود دیده و هنوز اجرایی نشده است با اینکه وزارت جهاد کشاورزی یکسال گذشته تلاش کرده اما ظاهرا موفقیتی حاصل نشده است.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران تصریح کرد: همزمان که در کشور ما تولید انبوه این محصولات را داریم در کشورهای همسایه هم تولید این محصولات وجود دارد و برنامه الگوی کشت و صادرات برای سالهای دیگر می تواند کارساز باشد.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *