اهم اخبار

ضرورت تسهیل در صادرات آبزیان به روسیه

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

تسهیل در صادرات آبزیان به روسیه از طریق توسعه راه‌های حمل و نقل مورد تاکید روسای شیلاتی ایران و روسیه قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از سازمان شیلات ایران، در دومین روز از نشست کمیسیون مشترک شیلاتی جمهوری اسلامی و فدراسیون روسیه که در هتل زولاتای آستارخان برگزار شد، رؤسای هیأت‌ها نسبت به بیان مواضع خود اقدام و وارد دستور کار شدند.

همکاری در زمینه فراوری و تجارت آبزیان، علمی و تحقیقاتی، توسعه همکاری‌ها در زمینه بازسازی ذخایر و آبزی‌پروری، ماهیگیری، توسعه سرمایه‌گذاری در ایران از جمله مواردی بود که مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

در این نشست، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران بر ضرورت تسهیل در صادرات آبزیان به روسیه از طریق توسعه راه‌های حمل و نقل، تسهیل در انتقال ارز و حمایت دولت روسیه از صادر کنندگان ایرانی تاکید کرد.

سیدحسین حسینی به بررسی امکان تفاهم‌نامه بین مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی و مؤسسه تحقیقات شیلات روسیه اشاره کرد و طرف روسی نیز ضمن ارائه اقدامات خود در حوزه بازسازی ذخایر و رهاسازی بچه ماهی و فعالیت صیادی در دریای خزر به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت.

طرف ایرانی نیز با اشاره به فرصت‌های همکاری و ضرورت انتقال تجربیات از طریق تشکیل کارگروه فنی مشترک تصریح کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سواحل جنوبی کشور ایران وجود دارد و یکی از شرکت‌های روسی برای حضور در ایران و بازدید از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و بررسی آن در دو ماه آینده اعلام آمادگی دارد.

همچنین همکاری برای اعزام دانشجو برای تحصیل در رشته شیلات مورد گفت و گو قرار گرفت.

گفتنی است؛ در پایان پیشنهاد برگزاری نشست بعدی در تابستان ۱۴۰۳ در کشور ایران مورد توافق قرار گرفت.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *