اهم اخبار

ظرفیت یک میلیون تنی پرورش آبزیان در دریاها

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران پتانسیل پرورش یک میلیون تن انواع آبزیان را در دریا دارد که تاکنون از آن غافل بوده و با توسعه همکاری با کشورهایی مانند فرانسه می‌توان در این راستا اقدامات مشترک مهمی انجام داد.[/heading]

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمود حجتی در نشست خبری مشترک وزرای کشاورزی و تجارت فرانسه با خبرنگاران داخلی و خارجی اظهار کرد: ایران برای تولید انواع آبزیان در دریاهای شمال و جنوب کشور پتانسیل ۸۰۰ هزار تن تا یک میلیون تن را دارد که متاسفانه طی دو دهه گذشته پیشرفت خوبی در این زمینه نداشته‌ایم و از آن غفلت کرده‌ایم.

وی افزود: در دریاها برای آبزی پروری کمتر حضور داشته‌ایم اما می‌توانیم از این ظرفیت خدادادی با مشارکت سایر کشورها مانند فرانسه استفاده کنیم و بتوانیم آبزی پروری در دریاها را با ایجاد زنجیره‌های تولید و پرورش از تولید بچه ماهی تا تکثیر و بازاریابی انجام دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران در زمره بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی مانند زعفران، پسته و خرما در جهان قرار دارد و برای پذیرش سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های مشترک مختلف در حوزه‌های مختلف کشاورزی از جمله گیاهان دارویی، تکثیر و پرورش آبزیان، ماهیان خاویاری و تولید داروهای دامی آمادگی کامل دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود برای همکاری‌های کشاورزی بین ایران و فرانسه، اظهار کرد: پروژه مشترک آبزی پروری که امروز در قشم افتتاح شد در راستای همکاری‌های ایران و فرانسه است که درصدد توسعه آن هستیم.

حجتی تصریح کرد: ‌در گذشته تحریم‌های ظالمانه و یکطرفه‌ای علیه ایران اعمال شده بود و امیدواریم طی اجرایی شدن مراحل نهایی برجام این محدودیت‌ها حل شود و تعامل مثبت و سازنده دو طرفه‌ای بین ایران و کشورهای ۱+۵ باعث گسترش همکاری‌های بیشتر شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای اجرای پروژه‌های مشترک بین ایران و فرانسه در تلاش هستیم تا ضمن تامین اعتبار، خطوط اعتباری مشترک جهت اجرای این پروژه‌ها را نیز ایجاد کنیم

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *