اهم اخبار

عرضه مرغ در روزهای جمعه ادامه دارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سالمی گفت: توزیع مرغ در ایام تعطیل در میادین اصلی تهران ادامه دارد اما به دلیل نیمه وقت بودن میادین در روزهای جمعه تنها ۶۰ تن مرغ گرم توزیع می شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا سالمی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران با اشاره به اینکه مرغ با نرخ مصوب قبلی کماکان در حال عرضه است، اظهار کرد: با توجه به آنکه نرخ مصوب به طور رسمی اعلام نشده است، هر کیلو مرغ گرم و منجمد با نرخ ۲۵ هزار تومان در غرفه های میادین عرضه می شود.

وی از عرضه روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن مرغ گرم و منجمد در میادین خبر داد و گفت: در حالت عادی ۵۰ تا ۶۰ تن مرغ گرم توزیع می شود که در شرایط کنونی به ۱۷۰ تا ۱۸۰ تن رسیده است و میادین بیش از این کشش ندارند.

سالمی با اشاره به اینکه در تمامی میادین مرغ گرم و منجمد در حال عرضه است، بیان کرد: محدودیتی برای توزیع مرغ منجمد وجود ندارد و به اصناف و سایر پرمصرف ها به هر میزانی که تقاضا باشد، عرضه می کنیم.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران با بیان اینکه عرضه متناسب با تقاضا در حال انجام است، گفت: توزیع مرغ در روزهای تعطیل در میادین اصلی همچنان ادامه دارد و تنها به دلیل نیمه وقت بودن میادین در روزهای جمعه، ۵۰ تا ۶۰ تن مرغ گرم توزیع می شود.

وی با اشاره به علل صف های طولانی دریافت مرغ در میادین بیان کرد: تعداد عرضه کنندگان غرفه مرغ در برخی میادین کم است. به عنوان مثال در میدان صادقیه تنها ۲ غرفه وجود دارد که در نهایت نبود زیرساخت مناسب و تعداد کم غرفه های عرضه علت اصلی تشکیل صف های طولانی است.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران ادامه داد: با توجه به تاریخ ماندگاری ۴۸ تا ۷۲ ساعته مرغ گرم و محدودیت ظرفیت یخچالی غرفه های میادین، توزیع ۱۷۰ تا ۱۸۰ تن مرغ گرم در ایام عادی و ۵۰ تا ۶۰ تن در ایام تعطیل جوابگوی نیازشان است.

وی از عرضه روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن مرغ منجمد در بازار خبر داد و گفت: روزانه ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ تن مرغ گرم در میادین و فروشگاه های زنجیره ای در استان تهران توزیع می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۲۰ تا ۲۵ درصد آحاد جامعه از میادین خرید می کنند، بیان کرد: با احتساب فروشگاه های زنجیره ای ۳۰ تا ۴۰ درصد خرید مردم از این ۲ محل انجام می شود که عرضه کالا با نرخ مصوب در این ۲ بخش بر بازار هم اثر گذار خواهد بود.

سالمی در پایان تصریح کرد: تالارهای پذیرایی، رستوران، بیمارستان و پادگان ها به هر میزانی که مرغ منجمد بخواهند، پشتیبانی امور دام  در اختیارشان قرار می دهد و مشکلی در این زمینه ندارد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *