اهم اخبار

عرضه چای های فاسد و کهنه به بازار تا کی ادامه دارد؟

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

علی رغم آنکه سال های از ماندن چای های سنواتی باقی مانده در انبارها می گذرد اما تا کنون به طور کامل تعیین و تکلیف نشده است.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سال‌ها می‌گذرد و هنوز چای سنواتی در انبار‌ها باقی مانده و نگرانی هایی برای چایکاران ایجاد کرده است.چای‌های فروش نرفته دهه ۷۰۰ بلای جان چایکاران شده چرا که چای سنواتی براساس اعلام سازمان سازمان استاندارد پس از گذشت سه سال از ماندگاری قابلیت شرب ندارد و در برخی مواقع با شکستن پلمپ انبار‌ها و اعمال تغییرات در آن وارد بازار می‌شود که همین امر مشکلاتی برای چای ایرانی ایجاد می‌نماید.
محمد، ولی روزبهان رئیس سازمان چای در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی ، درباره آخرین وضعیت فروش چای‌های سنواتی باقی مانده در انبار‌ها اظهار داشت: براساس مجوز از مجموع ۳۰ هزارتن چای باقی مانده در انبار‌ها ۳۳ هزارتن آن خارج از دوره بهره برداری به فروش رسید.
وی افزود: چای‌های سنواتی با کنترل سازمان ملی استاندارد، غذا و دارو و سازمان چای از طریق مبادی گمرکی برای مصارف صنعتی، مواد شیمیایی و رنگ و اسانس با نظارت از کشور خارج شد.
روزبهان با بیان اینکه چایی که بیش از سه سال از تولید آن گذشته باشد قابلیت شرب ندارد، گفت: این درحالی است که بعد از سال ۸۹ هیچ چایی بیش از سه سال باقی نمانده است.
رئیس سازمان چای تصریح کرد: با توجه به آنکه همزمان با فصل برداشت عرضه چای‌های سنواتی باقی مانده در انبار‌ها متوقف است از این رو جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر خروج آن از انبار‌ها و عرضه مجدد وجود ندارد.
***۵۰ تن چای سنواتی در انبارها باقی است
ایرج هوسمی رئیس اتحادیه چایکاران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی ، گفت: چای‌های سنواتی باقی مانده در انبار‌ها مربوط به دهه ۷۰ است چرا که بعد از سال ۸۹۹ تمامی چای‌های تولیدی به فروش رسید.
به گفته وی پیش بینی می‌شود که چای سنواتی باقی مانده در انبار‌ها حدود ۵۰ تن باشد.
هوسمی ادامه داد: در سالیان اخیر همزمان با فصل برداشت، چای‌های سنواتی از انبار‌ها خارج و تحت بسته بندی‌های جدید و برندهای مختلف به بازار عرضه می‌شد که با این وجود چایکاری ایران به خطر می‌افتاد از این رو برای حفظ موقعیت تولید چای با اعمال نظارت دقیق و سخت گیرانه از خروج آن‌ها جلوگیری به عمل آمد.
 به گفته رئیس اتحادیه چایکاران با وجود آنکه چای تولیدی فصل بهار شفا بخش است از این رو تحت هیچ شرایطی نباید مجوز خروج چای از انبار‌ها صادر شود.
امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *