اهم اخبار

ایوب فصاحت:علت گرانی مرغ و تخم مرغ رفتارهای هیجانی تولیدکنندگان و توزیع کنندگان در واکنش به شایعات مربوط به ارز ترجیحی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی ، ایوب فصاحت در گفت‌وگو با صدا و سیما، علت گران شدن چند روز اخیر در خصوص تخم مرغ و مرغ را رفتارهای هیجانی تولیدکنندگان و توزیع کنندگان در واکنش به شایعات مربوط به ارز ترجیحی دانست و گفت:با توجه به اینکه این ارز در ماه جاری هم همانند ماه‌های قبل برای نهاده‌های دامی تامین شده و نهاده‌ها با همان قیمت قبلی در سامانه بازارگاه بارگذاری شده‌اند هرگونه گرانی در بازار مرغ و تخم مرغ قابل قبول نیست.

فصاحت افزود: قیمت مصوب برای تخم مرغ شانه‌ای ۴۳ هزار تومان و برای مرغ کیلویی ۳۱ هزار تومان است و فروش این محصولات با قیمت‌هایی فراتر از مصوب گرانفروشی محسوب شده و با آن برخورد جدی خواهد شد و از هرگونه گرانفروشی جلوگیری می‌شود.

وی گفت:  نظارت‌ها در حال هوشمندسازی است و بازرسان جهادکشاورزی به شکل گسترده در بازار حضور دارند تا از هرگونه گرانفروشی جلوگیری شود و اگر مردم با هرگونه گرانفروشی در حوزه مرغ و تخم مرغ مواجه شدند آن را با سامانه ۱۲۴ در میان بگذارند تا بازرسان در کمترین زمان با حضور در واحد صنفی مراتب را به مراجع قضایی انتقال دهند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران افزود: با توجه به اینکه رفتارهای هیجانی باعث این افزایش قیمت شده برآورد ما این است که ظرف کمتر از سه روز این موضوع برطرف شود ضمن اینکه واحدهای توزیع نیز می‌بایست همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *