اهم اخبار

عملیات کشاورزی با تولید بخش جانبی تراکتور سرعت گرفت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

یکی از شرکت‌های دانش بنیان با طراحی و ساخت سامانه اتصال سه نقطه به عنوان یکی از ابزارهای جانبی تراکتور، امکان انجام همزمان کاشت، داشت و برداشت را برای کشاورزان فراهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری؛ بهمن فردی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان این‌که مجموعه اتصال سه‌نقطه جلو تراکتوری ابزاری است که تراکتورها را در عملیات کشاورزی کارآمد می‌کند، ادامه داد: این دستگاه می‌تواند ادوات را از روی زمین بردارد و حمل کند، ضمن آنکه این دستگاه با استفاده از یک جعبه دنده کاهنده دور، می‌تواند توان دورانی را از سر شفت میل‌لنگ تراکتور دریافت کند و با کاهش دور آن به ۵۴۰ دور در دقیقه، توان دورانی را به جلو انتقال دهد.

وی این دستگاه را یک سامانه جدید و به‌روز دانست که در کارخانه‌های مطرح دنیا بستگی به کاربرد، بر روی انواع تراکتورهای باغی، نیمه‌سبک، نیمه‌سنگین و سنگین قابل نصب است، خاطر نشان کرد:  با استفاده از این سامانه می‌توان در عملیات کاشت، داشت و برداشت محصول به صورت هم‌زمان، از ادوات عقب‌سوار و جلوسوار تراکتور استفاده کرد.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، فردی با اشاره به جزئیات این دستگاه اظهار کرد: هنگام برداشت گندم در مناطق کوهستانی که امکان تردد کمباین غلات مشکل است، به صورت هم‌زمان برای برش و بافه‌بندی محصول، می‌توان از یک تراکتور پرقدرت دروگر جلوسوار استفاده کرد. همچنین برای برداشت کاه و کلش می‌توان از این ابزار در بخش عقب تراکتور استفاده کرد. 

وی با بیان اینکه این دستگاه با دارا بودن حالت لولایی در بازوهای تحتانی خود می‌تواند انواع ادوات جلوسوار را برای نصب در بر بگیرد، یادآور شد: طرح مجموعه اتصال سه‌نقطه جلوی تراکتور با حمایت دفتر نوآوری و کسب و کار نوین معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به مرحله تولید و توسعه رسیده است.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *