اهم اخبار

فاز اول دومین دامداری بزرگ خاورمیانه به بهره برداری رسید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

فاز اول دومین دامداری بزرگ خاورمیانه با ظرفیت۴۰ هزار راس در شهرستان زرندیه به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: گام نخست دامداری ۴۰ هزار راسی صنعتی در شهرستان زرندیه از توابع این استان راه‌اندازی شد که این واحد از نظر ظرفیت پرورش دام سنگین دومین دامداری بزرگ خاورمیانه است.

 آنجفی ظرفیت دام مولد شیری این دامداری را ۲۰ هزار راس عنوان کرد و ادامه داد: ظرفیت گله دامی در این واحد با بهره‌برداری کامل آن در مراحل هدفگذاری شده به زودی به ۴۰ هزار راس رسیده و تولید شیر استان با تحقق ظرفیت نهایی این دامداری از ۳۴۰ هزار تن به ۶۸۰ هزار تن در سال افزایش می یابد.

وی ادامه داد: ۱۳ هزار راس دام اکنون در این دامداری نگهداری می‌شود و چهار هزار راس دام نیز برای مرحله دوم این دامداری تامین شده‌ است.

  • رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با آغاز به‌کار گام دوم این دامداری افزایش ۳۰ درصدی تولید شیر خام در استان مرکزی امسال رقم می‌خورد و تحقق مراحل سوم و چهارم هدفگذاری شده برای این دامداری ظرفیت تولید شیر استان را ۲ برابر می‌کند.

آنجفی، از آغاز عملیات بزرگترین واحد تولید کنسرو ماهی خاورمیانه در شهرستان ساوه خبرداد و گفت: این واحد در راستای رونق تولید در واحدهای آبزی پروری، افزایش تولید، تحقق شعار سال در آینده نزدیک در شهرستان ساوه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی نخستین مرکز مولدسازی ماهی قزل‌آلای استان مرکزی در شازند و ایجاد نخستین شهرک ماهیان زینتی کشور با سرمایه گذاری دولت در استان در دست انجام است و زیرساخت‌ مورد نیاز مهیا شده و فراخوان برای حضور متقاضیان استقرار و فعالیت در ابزی‌پروری داده شده‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: طرح توسعه گلخانه زرین کشت پایدار شهرستان زرندیه از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در راستای تحقق شعار سال است که تاکنون فعالیت در سطح ۱۵ هکتار از این گلخانه آغاز شده و عملیات اجرایی افزایش سطح زیرکشت به ۴۰ هکتار از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حال انجام است.

  • آنجفی، افزایش سرمایه صندوق توسعه بخش کشاورزی استان را از برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان دانست گفت: سرمایه این صندوق از ۱۹۰ میلیارد ریال در مدت ۱۰ سال فعالیت، ظرف مدت ۲ سال گذشته به ۳۵ میلیارد ریال رسیده‌ است.

وی یادآورشد: این استان رتبه سوم تولید گوشت قرمز در کشور را به خود اختصاص داده و پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از واحدهای دامداری، تولید این محصول در استان امسال چهار درصد افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از افزایش تولید ۱۴ درصدی تولید گوشت مرغ در استان مرکزی خبرداد و افزود: تولید این محصول امسال به ۷۱ هزار تن افزایش می‌یابد.

آنجفی ادامه داد: تولید بچه‌ماهی که از پایه‌های مهم تولید آبزیان در کشور و استان مرکزی است و امسال ۱۲ میلیون قطعه معادل ۵۴ درصد به تولید این محصولات در استان افزوده می‌شود.

استان مرکزی  با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *