اهم اخبار

فرهاد سحرخیز مطرح کرد: لزوم توجه به طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه زنجیره ارزش گیاهان دارویی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی مشهدمی‌گوید: با سرمایه گذاری در زمینه فرآوری و صادرات گیاهان دارویی، می‌توان ارزش افزوده مطلوبی را نصیب استان خراسان رضوی نمود.

ه گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، فرهاد سحرخیز، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی مشهد و رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در حوزه زنجیره گیاهان دارویی و استفاده از ظرفیت‌های این عرصه در جهت توسعه اقتصادی، گفت: استان خراسان رضوی پتانسیل قابل توجهی در حوزه گیاهان دارویی دارد که با سرمایه گذاری در زمینه فرآوری و صادرات این محصولات، می‌توان ارزش افزوده مطلوبی را نصیب این خطه نمود؛ لذا بایستی به طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه زنجیره ارزش گیاهان دارویی توجه نمود.

وی افزود: تکمیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی، سرمایه‌گذاری‌های بعدی در این عرصه را تسهیل نموده و به نوعی از آن‌ها حمایت می‌کند. بر همین اساس، طرح سرمایه‌گذاری ایجاد و توسعه زنجیره کامل گیاهان دارویی با پتانسیل‌های موجود در استان، می‌تواند به عنوان طرحی پیشگام از نتایج عملیاتی و جذاب انجام یک پروژه ملی در بستر ابزارهای جدید و مدرن تامین مالی باشد و در قالب یک پروژه سرمایه‌گذاری کشوری مطرح و برای سرمایه‌گذاران ارائه گردد.

سحرخیز در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل سه کمیته تخصصی ذیل کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق مشهد خبر داد و افزود: این کمیته‌های تخصصی شامل کمیته بازار سرمایه، کمیته سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و کمیته توانمندسازی و پژوهش در حوزه سرمایه گذاری و تامین مالی است. این کمیته‌ها پس از احصاء نیازهای واقعی بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری و تامین مالی، ایجاد شده‌اند. با این حال نتیجه‌بخش بودن این ساختارها نیازمند همکاری همه اعضای کمیسیون است؛ چراکه مباحث کلان و مهمی که به کمیسیون ارجاع می‌شود، باید در کمیته‌ها به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *