اهم اخبار

قائم مقام وزیر جهاد: مشکلی در تامین کنجاله سویا نداریم

بدون دیدگاه

علیرضا پیمان پاک گفت: با توجه به دستور معاون اول رئیس جمهور مبنی بر تهاتر نفت با بخشی از کنجاله‌های خریداری شده و همچنین همکاری مناسب بانک مرکزی در تامین ارز، مشکلی در تامین کنجاله سویا نداریم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا پیمان پاک گفت: هم اکنون حجم تامین کنجاله سویا روال منظمی پیدا کرده است و تنها چند تامین کننده دانه‌های روغنی بین یک تا ۲ ماه مربوط به تعهدات قبلی بدهی دارند که ما به آن‌ها فشار آوردیم تا بدهی خود را پرداخت کنند.

او از خرید ۵۰۰ هزارتن کنجاله خشک خبر داد و گفت: این حجم کنجاله  توسط ۲ تا ۳ تامین کننده عمده برای رفع تعهدات قبلی خریداری شده است. همچنین با توجه به همکاری وزارت نفت و دستور معاون اول رئیس جمهور با حجم قابل توجهی از کنجاله خریداری شده تهاتر نفت انجام داده‌ایم.

پیمان پاک ادامه داد: پشتیبانی امور دام هر هفته ۶۰ هزارتن کنجاله در سامانه بازارگاه بارگزاری و به طور منظم تحویل می‌دهد که براین اساس مشکلی در تامین کنجاله نداریم.

قائم مقام وزیر جهاد افزود: با همکاری مناسب بانک مرکزی در تامین ارز، کنجاله سویا خریداری شده به محض رسیدن به لنگرگاه تخلیه می‌شود و گلایه مندی مرغداران در تامین کنجاله مربوط به طلب‌های قبلی است.

او از کاهش نرخ جو در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون یک میلیون تن مازاد جو داریم که این امر موجب شده متوسط نرخ هرکیلو جو به ۸ هزارتومان برسد، درحالیکه نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان است.

پیمان پاک گفت: در تامین ذرت تا ۳ ماه آینده مشکلی نداریم و همواره پشتیبانی امور دام به طور مرتب هر هفته اقدام به خرید ذرت می‌کند که با این وجود نگرانی در خصوص تامین ذرت نداریم.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *