اهم اخبار

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی: ضرورت ماهانه حدود ۱۱۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در کشور

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

علی ابراهیمی گفت: با احتساب میزان مصرف مرغ، جوجه‌ریزی ماهانه ۱۱۰ تا ۱۱۵ میلیون قطعه‌ای در واحدهای مرغداری جوابگوی نیاز کشور است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ابراهیمی گفت: هم اکنون متوسط نرخ کنونی هر کیلو مرغ زنده ۵۱ تا ۵۴ هزار تومان است، درحالیکه قیمت تمام شده تولید با احتساب سود منطقی مرغدار به ۶۰ هزار تومان می‌رسد.

به گفته او، طی ماه‌های اخیر ۱۳۰ تا ۱۳۶ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری صورت گرفت که همین امر منجر به ثبات قیمت مرغ در بازار شده است که با استمرار این روند نه تنها کمبودی در عرضه نخواهیم داشت،   بلکه امکان ذخیره سازی بخشی از مرغ تولیدی توسط پشتیبانی امور دام وجود دارد.

ابراهیمی ادامه داد:  با احتساب نیاز داخل، ماهانه ۱۱۰ تا ۱۱۵ میلیون قطعه جوجه ریزی مورد نیاز کشور است. درحالیکه بنابر برنامه وزارت جهاد کشاورزی باید ۱۴۵ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گیرد که در صورت تحقق این امر تعدادی از مرغداران از چرخه تولید خارج می‌شوند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی  با بیان اینکه وضعیت تامین نهاده‌های طیور در سامانه بازارگاه رو به بهبود است، افزود: نهاده‌های مورد نیاز طیور در حال بارگذاری در سامانه بازارگاه است.

او نرخ کنونی هر کیلو کنجاله سویا در سامانه بازارگاه را  ۲۰ هزار و ۱۵۰ تومان و ذرت ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا در بازار با نرخ ۳۴ تا ۳۸ هزار تومان عرضه می‌شود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *