اهم اخبار

قطر ۹۰ درصد از مواد غذایی خود را وارد می‌کند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رایزن بازرگانی ایران در سفارت دوحه گفت: قطر سرزمینی خشک است که بیش از ۹۰ درصد مواد غذایی مورد احتیاج خود را از خارج وارد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابوالفضل مرادی گفت: به طور متوسط منافع حاصل از سرمایه گذاری‌های خارجی قطر، سالانه بین ۶ تا ۱۰ درصد است، یعنی تقریباً بین ۱۵ تا ۲۵ میلیارد دلار بر آورد می‌شود و همچنین منافع حاصل از سرمایه گذاری‌های خارجی قطر افزون بر درآمد‌های حاصل از صادرات نفت و گاز  بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار در سال است، که این سرمایه گذاری ها در حوزه هایی مانند خرید ساختمان، هتل‌های لوکس، زمین‌های کشاورزی و دامپروی، صنایع، تیم‌های ورزشی است.  بزرگ‌ترین مقصد سرمایه گذاری قطر، لندن به ارزش ۳۵ میلیارد پوند است و  ۵ میلیارد پوند دیگر در ۵ سال آینده به آن اضافه خواهد شد.

او می گوید: قطر هم اکنون بیش از ۵۰۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی و دامپروری در کشور‌های دیگر را تحت مالکیت دارد  که این امر باعث شده به سوی خودکفایی غذایی هدایت شود. این کشور سرمایه گذاری‌های زیادی در آلمان هم داشته از ‘دویچه بانک’ گرفته تا شرکت ‘زیمنس’ همچنین ۱۷ درصد از سهام شرکت ‘فولکس واگن’ متعلق به دوحه است. ارزش سهام در شرکت‌های بزرگ آلمانی از جمله فولکس واگن، زیمنس و ‘سولار ورلد’ مبلغ ۲۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

قطر به‌عنوان همسایه‌ با ایران اشتراکات زیادی دارد و جزو اوپک گازی است، از طرفی دیگر ایران امکان سرمایه گذاری در عرصه‌هایی از جمله صدور خدمات فنی مهندسی و کالا‌های صنعتی در کشور قطر دارد. همچنین سرمایه گذاری‌های خارجی قطر از مرز ۲۵۰ میلیارد دلار عبور کرده است.

سفر دو روزه رئیس جمهور به قطر برای شرکت در اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز و گسترش همکاری‌های سیاسی و اقتصادی منجر به توجه به میزان مراودات تجاری ایران با این کشور شده است.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *