اهم اخبار

قیمت جو ۲۰ درصد کمتر از نرخ گندم باید تعیین شود

بدون دیدگاه

مشاور اتاق اصناف کشاورزی گفت: قیمت استاندارد جو برمبنای هزینه واقعی تولید یا ۲۰ درصد کمتر از قیمت خرید تضمینی گندم باید تعیین شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدجعفر حسینی گفت: کشاورزان گندمکار به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان خرید تضمینی گندم معترض هستند چراکه نگاه دولت برای تعیین نرخ خرید تضمینی گندم و دیگر محصولات نباید بودجه ای باشد و در راستای سیاست خودکفایی و امنیت غذایی باید نرخ اعلام شود.

او قیمت منطقی جو را ۱۴ هزارتومان اعلام کرد و افزود:قیمت استاندارد جو برمبنای هزینه های تولید و سود متعارف کشاورز باید ۲۰ درصد کمتر از نرخ گندم باشد که متاسفانه این امر مورد توجه قرار نگرفته است.

حسینی ادامه داد: آمارها حاکی از آن است که قیمت هرکیلو جو در ۳ سال گذشته ۱۰ تا ۱۱ هزارتومان بود که به رغم تورم بالا و افزایش هزینه های تولید، امسال هم نرخ تضمینی ۱۰ هزارتومان اعلام شده  که براین اساس اعتراض کشاورزان به حق است.

مشاور اتاق اصناف کشاورزی گفت: بنابر سیاست وزارت جهاد مبنی بر خودکفایی ۵ محصول اساسی و خوداتکایی دیگر محصولات نیاز است که حمایت از بخش تولید صورت بگیرد، براین اساس قانون خرید تضمینی باید اجرا شود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *