اهم اخبار

قیمت مرغ زنده، متعادل اما نرخ عرضه بی سر و سامان است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: تنها دلیل افزایش قیمت مرغ در این روز‌ها، نا ترازی در بخش توزیع است که مرغ به دست دلالان افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی اظهار کرد: امروز بزرگ‌ترین مشکل بازار مرغ کشور، فقط نبود نظارت در چرخه توزیع است؛ چراکه فعالیت دلالان در این چرخه کاملا قابل مشاهده است.

او افزود: دلالان در سایه بی تدبیری و نبودن نظارت به راحتی در حال فعالیت هستند و مرغ تازه را از کیلویی ۲۷ هزار تومان به کیلویی ۴۰ هزار تومان در سطح شهر رسانده اند.

رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی بیان کرد: این نظارت ناکافی از سوی ناظران باعث ایجاد التهاب و نابه سامانی در سراسر کشور شده است به طوری که در تهران با کمبود مرغ مواجه هستیم، اما در برخی استان‌ها مازاد تولید وجود دارد.

اسدالله نژاد ادامه داد: مرغداران مرغ‌های زنده خود را با قیمت مصوب و در نهایت هزار تومان گران‌تر به کشتارگاه‌ها می‌فروشند و با این وجود دچار ضرر می‌شوند، اما در این بین در چرخه توزیع افرادی هستند که محصول خود را دو برابر قیمت خرید می‌فروشند.

او تصریح کرد: در برخی استان‌های پُر تولید مانند گیلان با مازاد مرغ مواجه هستیم به طوری که تولید این استان ۵۰۰ تن، اما مصرف کمتر از ۲۰۰ تن است که اجازه خروج این مرغ‌ها به خارج از استان نیز داده نمی‌شود.

رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان ابراز کرد: فعالیت دلالان از این قسمت آغاز می‌شود که مرغ زنده را با قیمت مصوب از تولیدکنندگان این استان‌ها می‌خرند و با قیمت‌های نجومی در تهران به مغازه دار‌ها می‌فروشند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *