اهم اخبار

نایب رئیس هیئت مدیره سندیکاى صنایع کنسرو ایران درگفتگو با اگروفودنیوز خواستار شد: پرهیز دولت از اقتصاد دستورى و عدم تداوم قیمت گذارى دستورى

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مهندس مسعود بختیاری گفت: ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با تشکلهاى بخش خصوصى و تعامل و همکارى با ایشان و بویژه نظرخواهى از تشکلها هنگام تصمیم سازى در امور مرتبط با حوزه کسب و کار ایشان تاثیر به سزایی در بهبود فضای تولید و صادرات خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، مهندس مسعود بختیاری، مدیرعامل شرکت خوشگوار اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص  پیشنهاد به کابینه  اقتصادی دولت سیزدهم  از جمله وزیر صمت، گفت: امیدواریم دولت سیزدهم واقعیات اقتصاد و الزامات و اقتضائات یک اقتصاد پیشرو را به خوبی درک کرده و برای حمایت از تولید و رونق آن گام هاى اصولى و منطقى بردارد.

این کارآفرین حوزه صنایع غذایى افزود: وزیر پیشنهادى صمت از سابقه حضور در هیأت نمایندگان اتاق ایران برخوردار است که البته می تواند یک مزیت محسوب شود ولى این امر به تنهایى کافى نیست، ایشان نخست باید با روشهاى منطقى و بخردانه، به جنگ غول رکود سنگین حاکم بر بازار برود و در عین حال مراقب دیو خونخوار تورم نیز باشد. کار سختى در پیش دارد که تنها با برنامه ریزى دقیق و بهره گیرى از نظرات سازنده کارشناسان و خبرگان صنعت و تجارت کشور امکانپذیر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت خوشگوار اصفهان  ادامه داد: همراه کردن تیم اقتصادى دولت با این برنامه ها نیز ضرورت و نیاز مبرمى است که باید وزیر صمت از عهده آن برآید. وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزى، گمرک، سازمان توسعه تجارت و دیگر دستگاه هاى مرتبط همه باید به این برنامه ها باور داشته و با آن همدل و همساز و همراه باشند.

نایب رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران با ارائه پیشنهاداتی که تیم اقتصادی دولت سیزدهم در راستای حمایت از تولید می بایست در نظر بگیرد، گفت:

– پرهیز از اقتصاد دستورى و عدم تداوم قیمت گذارى دستورى

– کمک به تأمین مواد اولیه

– تحریک بازار با اتخاذ تدابیر منطقى

– تسهیل امر صادرات

– کمک به بهبود محیط کسب و کار

– تأمین تسهیلات ارزان قیمت براى تولیدکنندگان

– کاهش فشار مالیات بر تولیدکنندگان و جایگزینى آن با اخذ مالیات از بنگاه هاى بزرگ اقتصادى که ناعالانه تا کنون از پرداخت مالیات معاف بوده اند.

– کاهش فشار قوانین غیر عادلانه قانون کار بر کارفرمایان

– ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با تشکلهاى بخش خصوصى و تعامل و همکارى با ایشان و بویژه نظرخواهى از تشکلها هنگام تصمیم سازى در امور مرتبط با حوزه کسب و کار ایشان

اینها تنها بخشى از اهم اقداماتى است که باید طى یک برنامه ریزى دقیق و حساب شده و با همراهى و همکارى تیم اقتصادى دولت و همه دستگاه هاى مرتبط، عملیاتى شود.

بختیاری در پایان گفت: امیدوارم کابینه پیشنهادى با توجه به منافع ملی و اجرای  سیاست های درست و در راستاى حمایت واقعى از تولید موفق شوند کشور را از بحران اقتصادی موجود رها سازند. امید که ما تولیدکنندگان نیز هرگز امیدمان را از دست ندهیم.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *