اهم اخبار

قیمت منطقی هر عدد تخم‌مرغ در خرده فروشی‌ها حداکثر ۱۴۰۰ تومان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی قیمت منطقی هر عدد تخم‌مرغ در خرده فروشی ها را حداکثر ۱۴۰۰ تومان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: هم اکنون قیمت مرغ در خرده فروشی‌ها کماکان با ۲ هزار تومان زیر نرخ مصوب ۲۹ هزار تومان عرضه می‌شود.

او قیمت کنونی هر کیلو ران مرغ را ۲۹ هزار تومان، سینه ۵۵ هزار تومان و فیله مرغ ۶۰ هزار تومان اعلام کرد.

یوسف خانی ادامه داد: با افزایش قیمت نهاده، گرانی مرغ اجتناب ناپذیر است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: اگر مابه التفاوت قیمت کنونی با افزایش قیمت یارانه داده شود، سرانه مصرف تغییری نمی‌کند، در غیر این صورت مصرف کاهش می‌یابد.

او وضعیت تولید و عرضه مرغ را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به افزایش جوجه ریزی ها جدا از بحث ارز ترجیحی مشکلی تا پایان سال نداریم.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی ادامه داد: برای یک تا ۲ ماه آینده نهاده با ارز دولتی در بندر امام و انبارها موجود است و تنها باید کنترل صورت گیرد تا نهاده دولتی مورد سوء استفاده تجار یا مرغداران قرار نگیرد.

او درباره اینکه عرضه تخم مرغ کماکان زیر نرخ مصوب است، گفت: قیمت کنونی هر شانه تخم مرغ ۳۸ تا ۴۱ هزار تومان است و مشکلی در عرضه تخم مرغ نداریم.

یوسف خانی قیمت منطقی هر عدد تخم مرغ در خرده فروشی ها را حداکثر ۱۴۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: عرضه با نرخ‌های بالاتر ناشی از سوء استفاده واحدهای عرضه است که بازرسی باید کنترل شود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *