اهم اخبار

قیمت ۲۷۰۰ تومانی کنجاله سویا در بنادر مشروط به همکاری بانک مرکزی است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیر ستاد تنظیم بازار از تعیین قیمت کنجاله سویا با نرخ ۲۷۰۰ تومان در بنادر مشروط به اینکه بانک مرکزی هزینه نقل و انتقال در قالب فیش خدمت را تامین کند خبر داد و گفت: ارز روغن خام نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد رضا کلامی در خصوص مصوبات جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: در جلسه روز گذشته ستاد تنظیم بازار قیمت کنجاله سویا را در بنادر ۲۷۰۰ تومان تعیین کرد و بانک مرکزی باید هزینه های مرتبط با نقل و انتقال ارز و کارمزد را در قالب فیش خدمت برای واردکننده لحاظ کند.

وی افزود: ابتدای سال تا ۲۹ شهریورماه ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن واردات ذرت داشتیم که تامین این ماده نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 23 درصد افزایش یافته است. همچنین، مصرف سالانه ذرت ۱۰ میلیون تن بوده که ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن از محل واردات و ۸۰۰ هزارتن دیگر از محل تولید داخلی تامین می شود.

*افزایش ۱۷ درصدی تخصیص ارز روغن خام

سرپرست معاونت بازرگانی وزارت صمت در خصوص روغن خام، دانه های روغنی و کنجاله سویا نیز گفت: خوشبختانه روند تخصیص ارز برای واردات این کالاها توسط بانک مرکزی مثبت شده است و تخصیص ارز روغن خام نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد و کنجاله سویا ۵ درصد افزایش یافته است.

کلامی با اشاره به اینکه مجموع موجودی کالاهای اساسی بنادر کشور بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار تن است که این میزان از موجودی امیدبخش است، خاطر نشان کرد: این موجودی قبلاً ۴ میلیون تن بوده است، ولی با توجه به مصوبه ستاد اقتصادی دولت مبنی بر اینکه واردکنندگان به شیوه اعتباری می توانند کالای خود را وارد کشور کنند، باعث شده بخش خوبی از کالاها از بنادر بارگیری شود.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار با اشاره به اینکه قیمت کنجاله سویا را در بنادر ۲۷۰۰ تومان تعیین کردیم ولی این قیمت، مشروط بر این است که بانک مرکزی هزینه های مرتبط با نقل و انتقال ارز و کارمزد را حتما در قالب فیش خدمت برای واردکننده لحاظ نماید تا واردات این محصول با صرفه اقتصادی باشد و انگیزه های لازم برای تامین این کالا فراهم شود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *