اهم اخبار

مبارزه علیه «زنگِ زرد» گندم ۳ برابر افزایش یافت

بدون دیدگاه

مدیرکل مبارزه آفات عمومی حفظ نباتات گفت: امسال در سطح یک میلیون هکتار مبارزه علیه زنگ زرد صورت گرفت که نسبت به سال قبل ۳ برابر افزایش داشت.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید معین سن غلات را مهم ترین آفت اعلام کرد و گفت: بنابر آمار تاکنون در سطح ۲ میلیون و ۲۵۰ هزارهکتار مبارزه علیه آفت سن صورت گرفته که یک میلیون و ۹۴۰ هزارهکتار علیه سن مادر و الباقی پوره است.

او با بیان اینکه مبارزه علیه پوره به تازگی آغاز شده است، افزود: برآوردها حاکی از آن است که در سطح یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزارهکتار مبارزه علیه پوره انجام شود.

معین با بیان اینکه مبارزه علیه پوره در مناطق سردسیر تا اوایل تیرماه ادامه دارد، گفت: برآوردها حاکی از آن است که مجموع سطح مبارزه علیه آفت سن و پوره به ۳ میلیون و ۱۰۰ تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار برسد، در حالیکه سال گذشته مجموع مبارزه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار بوده است.

مدیرکل مبارزه با آفت عمومی حفظ نباتات ادامه داد: اکنون مبارزه علیه زنگ زرد گندم به اتمام رسیده است و امسال در مجموع در سطح یک میلیون هکتار مبارزه علیه زنگ زرد صورت گرفت که این ۳ برابر سال قبل بود.

او گفت: با توجه به گرمای هوا از اوایل خرداد و افزایش ۳ درجه ای دمای هوا نسبت به سال قبل برای کاهش سن زدگی حداکثر یک تا ۲ روز پس از توصیه  کارشناسان نسبت به سم پاشی اقدام کنند.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *