اهم اخبار

مجتمع ۳۹۵ هکتاری پرورش میگو در هندیجان افتتاح شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مجتمع ۳۹۵ هکتاری پرورش میگو در شهرستان هندیجان با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در آیین افتتاح این طرح در شهرستان هندیجان با اشاره به برنامه دولت برای تحقق شعار سال گفت: شهرستان هندیجان ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه تولید آبزیان و ایجاد اشتغال در این بخش دارد.

علی سلاجقه ادامه داد: افتتاح پرورش میگو در هندیجان باعث ایجاد اشتغال ۲۵۰ نفر می شود و خوشبختانه ظرفیت‌های بسیار خوبی برای اجرای این طرح وجود دارد.

وی با بیان اینکه این طرح در آینده توسعه می‌یابد، افزود: مقرر شده تا این طرح به مساحت ۶ هزار هکتار توسعه یابد که دستاورد بسیار مهمی در تولید آبزیان در این شهرستان خواهد بود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: افتتاح این مجتمع در تامین گوشت سفید استان نیز بسیار اثر گذار است و امیدواریم از این ظرفیت و طرح در کشور نیز استفاده شود.

سلاجقه در ادامه با تاکید بر اینکه حضور دولتمردان در استان‌ها برای گره‌گشایی از مشکلات مردم و فعالان اقتصادی و تولید کنندگان است، گفت: همه مدیران امسال تکلیف دارند که زمینه‌های تسهیل سرمایه‌گذاری را در تمام بخش‌ها فراهم کنند.

هندیجان در اقتصاد دریامحور نیز بسیار مستعد است

وی ادامه داد: این تفکر که شهرستان هندیجان زیر سایه نفت و گاز است، درست نیست چرا که این شهرستان در اقتصاد دریا محور نیز بسیار با استعداد است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: دیدگاه سازمان حفاظت محیط زیست کشور این است که در هیچ مسئله‌ای بن بستی وجود ندارد و به دنبال ارتقای شاخص‌های محیط زیستی هستیم.

سلاجقه با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساختهای اقتصاد دریامحور در هندیجان تصریح کرد: نرخ بیکاری هشت درصد در این شهرستان قابل قبول نیست و باید برای جوانان برومند این شهرستان فرصت های اشتغالزایی ایجاد شود.

بر اساس این گزارش، تعداد مزرعه های این مجتمع ۱۰ مورد است که ظرفیت تولید سالانه آن ۹۰۰ تن میگو است و برای ۲۵۰ نفر ایجاد اشتغال می‌کند.

برای افتتاح این طرح ۳۰۰ میلیارد ریال از سوی دولت و ۷۷۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی تامین شده است.

آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور همراه با اعضای هیات دولت از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد و از سوی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

در مراسم استقبال از رئیس جمهور تعدادی از نخبگان استان و سران عشایر خوزستان حضور داشتند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *