اهم اخبار

مجری طرح گیاهان دارویی:۴۰۰ میلیون دلار گیاه دارویی صادر شد/ قابلیت صادرات ۱ میلیارد دلاری

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مجری طرح گیاهان دارویی گفت: چند هزار گونه گیاه دارویی در کشور داریم که تنها سه گونه آن ۴۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور دارند که می‌توان این رقم را تا یک میلیارد دلار افزایش داد.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی، حسین زینلی مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی امروز در نشست خبری در محل این وزارتخانه اظهار کرد: گیاهان دارویی در کشور مغفول مانده و توجه لازم به آن نمی شود.

وی افزود: چند هزار گونه گیاه دارویی در کشور داریم که تنها سه گونه آن ۴۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور دارند میتوان این رقم را تا یک میلیارد دلار افزایش داد.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: ارزش صادرات گیاهان دارویی کشور معادل ۶ درصد از کل صادرات را شامل می شود و می توان این سهم را در صادرات غیر نفتی افزایش داد.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات تولیدکنندگان گیاهان دارویی در کشور موضوع بازاررسانی است که برای رفع این مشکل ۳ نرم افزار و اپلیکیشن  در سال جاری رونمایی می‌شود که محصولات تولیدکنندگان این بخش بازاررسانی خواهد شد.

وی همچنین به برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای تولید بذور گیاهان دارویی اشاره کرد و  افزود: کار ما با محوریت تولید بذور گیاهان دارویی ادامه دارد؛ برای جهش تولید و افزایش تولید در این بخش نیازمند توسعه تولید بذر گیاهان دارویی هستیم که استانداردهای آن نوشته شده و کار آن با کمک بخش خصوصی پیگیری می شود.

  زینلی اظهار داشت:  توسعه مکانیزاسیون و صنایع تبدیلی  گیاهان دارویی نیز در دستور کار قرار دارد، از این طریق می‌توان فرآورده های متعددی را در کشور تولید و به بازارهای داخلی و خارجی ارسال کرد.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *